Show simple item record

Parents as a factor in education from the point of view of selected teachers of secondary school
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorPrskavcová, Pavla
dc.date.accessioned2019-02-19T12:15:34Z
dc.date.available2019-02-19T12:15:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97751
dc.description.abstractNázev: Rodiče jako faktor ve vzdělávání z pohledu vybraných učitelů 2. stupně ZŠ Autor: Pavla Prskavcová Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. Práce se zabývá individuálními zkušenostmi učitelů druhého stupně základních škol v oblasti komunikace s rodiči. V první části uceleně shrnuje teoretické po- znatky nezbytné pro pochopení další části práce. Druhá část je věnována samot- nému výzkumu a jeho výsledkům. Cílem práce je seznámit čtenáře se současnou podobou fungování vztahu učitel-rodič z pohledu vybraných učitelů skrze jejich konkrétní zkušenosti. Tohoto cíle dosahuje pomocí smíšeného výzkumu - dotazní- kového šetření a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými respondenty. Vý- sledky této práce čtenáři umožňují zorientovat se v současné podobě fungování vztahu učitel-rodič na druhém stupni základních škol v České republice. Klíčová slova: zkušenosti učitele, rodiče, faktory ve vzdělávání, vzdělávací proces, základní škola.cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Parents as a factor in education from the point of view of selected teachers of secondary school Author: Pavla Prskavcová Department: Department of Education Supervisor: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. The thesis deals with individual experience of teachers of secondary schools in the area of communication with parents. The first part summarizes the theoretical knowledge necessary for understanding the next part of the thesis. The second part is devoted to the actual research and its results. The aim of the thesis is to introduce the reader to the current form of the teacher-parent relationship from the point of view of selected teachers through their individual experience. This is achieved through mixed methods research - surveys and semi-structured interviews with selected respondents. The results of this thesis allow the reader to be knowledgeable in the current form of functioning of the teacher-parent re- lationship at the secondary level of elementary schools in the Czech Republic. Keywords: teacher experience, parents, factors in education, education process, elementary school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzkušenosti učitelecs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectfaktory ve vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvzdělávací procescs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectteacher experienceen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectfactors in educationen_US
dc.subjecteducation processen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.titleRodiče jako faktor ve vzdělávání z pohledu vybraných učitelů 2. stupně ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId193201
dc.title.translatedParents as a factor in education from the point of view of selected teachers of secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeBlažková, Veronika
dc.identifier.aleph002187148
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Rodiče jako faktor ve vzdělávání z pohledu vybraných učitelů 2. stupně ZŠ Autor: Pavla Prskavcová Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. Práce se zabývá individuálními zkušenostmi učitelů druhého stupně základních škol v oblasti komunikace s rodiči. V první části uceleně shrnuje teoretické po- znatky nezbytné pro pochopení další části práce. Druhá část je věnována samot- nému výzkumu a jeho výsledkům. Cílem práce je seznámit čtenáře se současnou podobou fungování vztahu učitel-rodič z pohledu vybraných učitelů skrze jejich konkrétní zkušenosti. Tohoto cíle dosahuje pomocí smíšeného výzkumu - dotazní- kového šetření a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými respondenty. Vý- sledky této práce čtenáři umožňují zorientovat se v současné podobě fungování vztahu učitel-rodič na druhém stupni základních škol v České republice. Klíčová slova: zkušenosti učitele, rodiče, faktory ve vzdělávání, vzdělávací proces, základní škola.cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Parents as a factor in education from the point of view of selected teachers of secondary school Author: Pavla Prskavcová Department: Department of Education Supervisor: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. The thesis deals with individual experience of teachers of secondary schools in the area of communication with parents. The first part summarizes the theoretical knowledge necessary for understanding the next part of the thesis. The second part is devoted to the actual research and its results. The aim of the thesis is to introduce the reader to the current form of the teacher-parent relationship from the point of view of selected teachers through their individual experience. This is achieved through mixed methods research - surveys and semi-structured interviews with selected respondents. The results of this thesis allow the reader to be knowledgeable in the current form of functioning of the teacher-parent re- lationship at the secondary level of elementary schools in the Czech Republic. Keywords: teacher experience, parents, factors in education, education process, elementary school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021871480106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV