dc.contributor.advisor | Novotná, Magdalena | |
dc.creator | Vokáčová, Miroslava | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T10:56:04Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T10:56:04Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/97732 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá tématy a výtvarnými úkoly, které se ve výtvarné výchově stereotypně opakují. Autorka se zabývá a dokumentuje ukázky takových stereotypů. Podrobuje je didaktické analýze z hlediska obsahu, učiva, výtvarných technik aj. Výzkumná sonda hledá příčiny toho, proč učitelé taková témata zařazují a s jakými cíli tak činí. Autorka mapuje zdroje, v nichž učitelé hledají inspiraci pro výtvarné úkoly. Dále zkoumá, jak v takových případech učitelé zachází s učivem Vv. Vysledované stereotypní úkoly se stávají východiskem pro vlastní výtvarný projekt. KLÍČOVÁ SLOVA Výtvarný úkol, stereotyp, transformace, didaktická analýza, obsah, učivo, očekávané kompetence, (kutikulární dokumenty, učebnice Vv, výtvarný projekt) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This dissertation focuses on the subjects and artistic (or creative) tasks, which appear to be more regularly used in art lessons. The author will document examples of those popular methods and will analyse them from a didactic point of view, subject matter, art techniques etc. The research will look into the reasons why teachers select these techniques as well as the rationale behind it. The author will also discuss the resources available to teachers which can provide inspiration for further creative ideas . Further investigation will also document how teachers are using the creative exercises within the art curriculum . Results from research in these areas will form the foundation for the author's own art project and art formation. KEYWORDS Artwork, stereotype, transformation, content analysis, content, curriculum, expected competencies, curriculum documents, art book, art project. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | stereotypy | cs_CZ |
dc.subject | výtvarný úkol | cs_CZ |
dc.subject | transformace | cs_CZ |
dc.subject | didaktická analýza | cs_CZ |
dc.subject | obsah | cs_CZ |
dc.subject | učivo | cs_CZ |
dc.subject | očekávané kompetence | cs_CZ |
dc.subject | kurikulární dokumenty | cs_CZ |
dc.subject | učebnice Vv | cs_CZ |
dc.subject | výtvarný projekt | cs_CZ |
dc.subject | stereotypes | en_US |
dc.subject | task | en_US |
dc.subject | transformation | en_US |
dc.subject | didactic analysis | en_US |
dc.subject | content | en_US |
dc.subject | subject matter | en_US |
dc.subject | expected competencies | en_US |
dc.subject | curriculum documents | en_US |
dc.subject | artbook | en_US |
dc.subject | project in art education | en_US |
dc.title | "Na podzim vždycky otiskujeme listy" aneb stereotypní úkoly ve Vv | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-21 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 186374 | |
dc.title.translated | Stereotypes in school art work | en_US |
dc.contributor.referee | Kafková, Helena | |
dc.identifier.aleph | 002187129 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá tématy a výtvarnými úkoly, které se ve výtvarné výchově stereotypně opakují. Autorka se zabývá a dokumentuje ukázky takových stereotypů. Podrobuje je didaktické analýze z hlediska obsahu, učiva, výtvarných technik aj. Výzkumná sonda hledá příčiny toho, proč učitelé taková témata zařazují a s jakými cíli tak činí. Autorka mapuje zdroje, v nichž učitelé hledají inspiraci pro výtvarné úkoly. Dále zkoumá, jak v takových případech učitelé zachází s učivem Vv. Vysledované stereotypní úkoly se stávají východiskem pro vlastní výtvarný projekt. KLÍČOVÁ SLOVA Výtvarný úkol, stereotyp, transformace, didaktická analýza, obsah, učivo, očekávané kompetence, (kutikulární dokumenty, učebnice Vv, výtvarný projekt) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation focuses on the subjects and artistic (or creative) tasks, which appear to be more regularly used in art lessons. The author will document examples of those popular methods and will analyse them from a didactic point of view, subject matter, art techniques etc. The research will look into the reasons why teachers select these techniques as well as the rationale behind it. The author will also discuss the resources available to teachers which can provide inspiration for further creative ideas . Further investigation will also document how teachers are using the creative exercises within the art curriculum . Results from research in these areas will form the foundation for the author's own art project and art formation. KEYWORDS Artwork, stereotype, transformation, content analysis, content, curriculum, expected competencies, curriculum documents, art book, art project. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.identifier.lisID | 990021871290106986 | |