Zobrazit minimální záznam

Stereotypes in school art work
dc.contributor.advisorNovotná, Magdalena
dc.creatorVokáčová, Miroslava
dc.date.accessioned2019-02-19T10:56:04Z
dc.date.available2019-02-19T10:56:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97732
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématy a výtvarnými úkoly, které se ve výtvarné výchově stereotypně opakují. Autorka se zabývá a dokumentuje ukázky takových stereotypů. Podrobuje je didaktické analýze z hlediska obsahu, učiva, výtvarných technik aj. Výzkumná sonda hledá příčiny toho, proč učitelé taková témata zařazují a s jakými cíli tak činí. Autorka mapuje zdroje, v nichž učitelé hledají inspiraci pro výtvarné úkoly. Dále zkoumá, jak v takových případech učitelé zachází s učivem Vv. Vysledované stereotypní úkoly se stávají východiskem pro vlastní výtvarný projekt. KLÍČOVÁ SLOVA Výtvarný úkol, stereotyp, transformace, didaktická analýza, obsah, učivo, očekávané kompetence, (kutikulární dokumenty, učebnice Vv, výtvarný projekt)cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation focuses on the subjects and artistic (or creative) tasks, which appear to be more regularly used in art lessons. The author will document examples of those popular methods and will analyse them from a didactic point of view, subject matter, art techniques etc. The research will look into the reasons why teachers select these techniques as well as the rationale behind it. The author will also discuss the resources available to teachers which can provide inspiration for further creative ideas . Further investigation will also document how teachers are using the creative exercises within the art curriculum . Results from research in these areas will form the foundation for the author's own art project and art formation. KEYWORDS Artwork, stereotype, transformation, content analysis, content, curriculum, expected competencies, curriculum documents, art book, art project.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectvýtvarný úkolcs_CZ
dc.subjecttransformacecs_CZ
dc.subjectdidaktická analýzacs_CZ
dc.subjectobsahcs_CZ
dc.subjectučivocs_CZ
dc.subjectočekávané kompetencecs_CZ
dc.subjectkurikulární dokumentycs_CZ
dc.subjectučebnice Vvcs_CZ
dc.subjectvýtvarný projektcs_CZ
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjecttasken_US
dc.subjecttransformationen_US
dc.subjectdidactic analysisen_US
dc.subjectcontenten_US
dc.subjectsubject matteren_US
dc.subjectexpected competenciesen_US
dc.subjectcurriculum documentsen_US
dc.subjectartbooken_US
dc.subjectproject in art educationen_US
dc.title"Na podzim vždycky otiskujeme listy" aneb stereotypní úkoly ve Vvcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId186374
dc.title.translatedStereotypes in school art worken_US
dc.contributor.refereeKafková, Helena
dc.identifier.aleph002187129
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématy a výtvarnými úkoly, které se ve výtvarné výchově stereotypně opakují. Autorka se zabývá a dokumentuje ukázky takových stereotypů. Podrobuje je didaktické analýze z hlediska obsahu, učiva, výtvarných technik aj. Výzkumná sonda hledá příčiny toho, proč učitelé taková témata zařazují a s jakými cíli tak činí. Autorka mapuje zdroje, v nichž učitelé hledají inspiraci pro výtvarné úkoly. Dále zkoumá, jak v takových případech učitelé zachází s učivem Vv. Vysledované stereotypní úkoly se stávají východiskem pro vlastní výtvarný projekt. KLÍČOVÁ SLOVA Výtvarný úkol, stereotyp, transformace, didaktická analýza, obsah, učivo, očekávané kompetence, (kutikulární dokumenty, učebnice Vv, výtvarný projekt)cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation focuses on the subjects and artistic (or creative) tasks, which appear to be more regularly used in art lessons. The author will document examples of those popular methods and will analyse them from a didactic point of view, subject matter, art techniques etc. The research will look into the reasons why teachers select these techniques as well as the rationale behind it. The author will also discuss the resources available to teachers which can provide inspiration for further creative ideas . Further investigation will also document how teachers are using the creative exercises within the art curriculum . Results from research in these areas will form the foundation for the author's own art project and art formation. KEYWORDS Artwork, stereotype, transformation, content analysis, content, curriculum, expected competencies, curriculum documents, art book, art project.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021871290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV