Zobrazit minimální záznam

Opportunities for the Development of the Creativity of Pupils at Special Schools in Practically-oriented Subjects
dc.contributor.advisorVodáková, Jitka
dc.creatorFinková, Kamila
dc.date.accessioned2017-04-03T11:29:47Z
dc.date.available2017-04-03T11:29:47Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9772
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se zaměřila na rozvoj nonverbální tvořivosti u žáků základní školy praktické. V první části mé diplomové práce se věnuji teoretickým východiskům. Druhá, praktická část je postavena na experimentu, ve kterém se snažím zjistit, je-li možné pomocí vhodně zvolených činností nonverbální tvořivost rozvíjet. V této části jsem použila dvou testových metod, které jsem zařadila jak na počátku, tak po skončení experimentu šesti žákům 4.třídy základní školy praktické. První použitou metodou byl Torranceho test doplňování kruhů, jako druhý jsem použila Tvarový skládaný test s použitím sedmidílného tangramu. Součástí praktické části je také mnou vytvořený tvořivě motivační program na rozvoj nonverbální tvořivosti. Tento program byl realizován v průběhu tří měsíců ve třídě, ve které experiment probíhal. Po ukončení a vyhodnocení jsem dospěla k závěru, že nonverbální tvořivost lze u lehce mentálně postižených žáků vhodně zvolenými činnostmi rozvíjet.cs_CZ
dc.description.abstractIn my final thesis at the university I have been concentrating on non-verbal creativivity of pupils in the 'Primary Practical Shool'. In the first section of my final work I described the current theories of departures. The second, practical section is conducting an experiment, where I tried to discover the possibilities of extending non-verbal creativity by choosing appropriate activities. In this second part I used two different testing methods, both with six pupils of the 4th grade of 'Primary Practical School'. These pupils were tested at the begining as well as the end of the experiment. My first chosen method was test by Torrance 'filling in circles'. As a second method I used a test composed of a sevenpieced tangram. The practical section also included my own motivating program for developing non-verbal creativity. This program was put into practice during the three months experiment in the classroom. At the end of the program and during the evaluation of the whole program, supported by all the theories available, I discovered that it is possible to develop non-verbal creativity for pupils with slight mental disabilities by choosing appropriate activities.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti rozvoje tvořivosti žáků speciálních škol v prakticky zaměřených předmětechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22203
dc.title.translatedOpportunities for the Development of the Creativity of Pupils at Special Schools in Practically-oriented Subjectsen_US
dc.contributor.refereeBeránek, Vladislav
dc.identifier.aleph001096213
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci jsem se zaměřila na rozvoj nonverbální tvořivosti u žáků základní školy praktické. V první části mé diplomové práce se věnuji teoretickým východiskům. Druhá, praktická část je postavena na experimentu, ve kterém se snažím zjistit, je-li možné pomocí vhodně zvolených činností nonverbální tvořivost rozvíjet. V této části jsem použila dvou testových metod, které jsem zařadila jak na počátku, tak po skončení experimentu šesti žákům 4.třídy základní školy praktické. První použitou metodou byl Torranceho test doplňování kruhů, jako druhý jsem použila Tvarový skládaný test s použitím sedmidílného tangramu. Součástí praktické části je také mnou vytvořený tvořivě motivační program na rozvoj nonverbální tvořivosti. Tento program byl realizován v průběhu tří měsíců ve třídě, ve které experiment probíhal. Po ukončení a vyhodnocení jsem dospěla k závěru, že nonverbální tvořivost lze u lehce mentálně postižených žáků vhodně zvolenými činnostmi rozvíjet.cs_CZ
uk.abstract.enIn my final thesis at the university I have been concentrating on non-verbal creativivity of pupils in the 'Primary Practical Shool'. In the first section of my final work I described the current theories of departures. The second, practical section is conducting an experiment, where I tried to discover the possibilities of extending non-verbal creativity by choosing appropriate activities. In this second part I used two different testing methods, both with six pupils of the 4th grade of 'Primary Practical School'. These pupils were tested at the begining as well as the end of the experiment. My first chosen method was test by Torrance 'filling in circles'. As a second method I used a test composed of a sevenpieced tangram. The practical section also included my own motivating program for developing non-verbal creativity. This program was put into practice during the three months experiment in the classroom. At the end of the program and during the evaluation of the whole program, supported by all the theories available, I discovered that it is possible to develop non-verbal creativity for pupils with slight mental disabilities by choosing appropriate activities.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990010962130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV