Zobrazit minimální záznam

Grammar Dysphasia (Dysgramatismus) in the Speech of Pre-schoolers (with developing dysphasia)
dc.contributor.advisorHousarová, Blanka
dc.creatorDědková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-03T11:01:12Z
dc.date.available2017-04-03T11:01:12Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9635
dc.description.abstractVe své diplomové práci se chci zabývat pojmy jazykový cit a dysgramatismus v řeči dítěte. Konkrétním záměrem mé práce je pomocí nově vytvořeného diagnostického materiálu na hodnocení užívání morfologických a syntaktických struktur v řeči porovnat dvě skupiny předškolních dětí a dětí s odkladem školní docházky - děti intaktní a děti s poruchou řeči - vývojovou dysfázií. Nejprve shrnu poznatky různých odborníků o vývoji dětské řeči a o vývoji jednotlivých řečových rovin u dítěte přibližně do osmi let života. Potom se budu podrobněji zabývat rozvojem morfologicko-syntaktické roviny řeči a možnostem jejího zkoumání pomocí různých diagnostických nástrojů. Dále rozeberu pojmy jazykový cit a dysgramatismus v pojetí různých autorů a popíšu dysgramatismus jako symptom u různých nemocí a postižení. V praktické části charakterizuji kontrolní a experimentální skupinu a popíšu vznik diagnostického materiálu na hodnocení užívání morfologických a syntaktických struktur v řeči. Dále vytvořím metodiku popisující jednotlivé obrázky testu a obsahující podrobný návod k zadávání jednotlivých otázek a k bodovému hodnocení odpovědí. Potom popíšu průběh testování i jeho výsledky. Výsledky testování zanesu do grafu a tabulek a pokusím seje interpretovat z hlediska svých dosavadních znalostí a zkušeností z oblasti logopedie.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma work is focused on childreďs language experience and lexical disorder in children's speech. The goal of this study is to compare the group of language distorted children to the language comprehension control group. The comparison will be performed from the point of view of the ability to use language morphology and syntax in the speech. Newly created diagnostic material will be used for the comparison. Only pre-school children and school-deferred children will be relevant for this research. The content of the study is organized into two parts. The theoretic part will review the development of childrens' speech up to 8 years old children using the wellknown experts' opinion. The analysis of diagnostic methods for research of language morphology and syntax development will follow. I will explain the terms of language experience using the definitions by renowned authors as well. Finally, I will describe the language disorder as a symptom of miscelaneous deseases and disabilities.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDysgramatismus v řeči předškolních dětí (s vývojovou dysfázií)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-24
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22499
dc.title.translatedGrammar Dysphasia (Dysgramatismus) in the Speech of Pre-schoolers (with developing dysphasia)en_US
dc.contributor.refereeMichalová, Zdena
dc.identifier.aleph001096666
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci se chci zabývat pojmy jazykový cit a dysgramatismus v řeči dítěte. Konkrétním záměrem mé práce je pomocí nově vytvořeného diagnostického materiálu na hodnocení užívání morfologických a syntaktických struktur v řeči porovnat dvě skupiny předškolních dětí a dětí s odkladem školní docházky - děti intaktní a děti s poruchou řeči - vývojovou dysfázií. Nejprve shrnu poznatky různých odborníků o vývoji dětské řeči a o vývoji jednotlivých řečových rovin u dítěte přibližně do osmi let života. Potom se budu podrobněji zabývat rozvojem morfologicko-syntaktické roviny řeči a možnostem jejího zkoumání pomocí různých diagnostických nástrojů. Dále rozeberu pojmy jazykový cit a dysgramatismus v pojetí různých autorů a popíšu dysgramatismus jako symptom u různých nemocí a postižení. V praktické části charakterizuji kontrolní a experimentální skupinu a popíšu vznik diagnostického materiálu na hodnocení užívání morfologických a syntaktických struktur v řeči. Dále vytvořím metodiku popisující jednotlivé obrázky testu a obsahující podrobný návod k zadávání jednotlivých otázek a k bodovému hodnocení odpovědí. Potom popíšu průběh testování i jeho výsledky. Výsledky testování zanesu do grafu a tabulek a pokusím seje interpretovat z hlediska svých dosavadních znalostí a zkušeností z oblasti logopedie.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma work is focused on childreďs language experience and lexical disorder in children's speech. The goal of this study is to compare the group of language distorted children to the language comprehension control group. The comparison will be performed from the point of view of the ability to use language morphology and syntax in the speech. Newly created diagnostic material will be used for the comparison. Only pre-school children and school-deferred children will be relevant for this research. The content of the study is organized into two parts. The theoretic part will review the development of childrens' speech up to 8 years old children using the wellknown experts' opinion. The analysis of diagnostic methods for research of language morphology and syntax development will follow. I will explain the terms of language experience using the definitions by renowned authors as well. Finally, I will describe the language disorder as a symptom of miscelaneous deseases and disabilities.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010966660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV