Zobrazit minimální záznam

The Motivation of Graduates and Their Relationships to the Future
dc.contributor.advisorPavelková, Isabella
dc.creatorČástková, Ivana
dc.date.accessioned2017-04-03T10:58:13Z
dc.date.available2017-04-03T10:58:13Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9621
dc.description.abstractNa tyto základní otázky se pokusím odpovědět v rámci své diplomové práce. Jejím cílem bude popsat životní situaci maturantů a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. 1 Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části. Na teoretickou část, v níž se pokusím o základní teoretické vymezení problému, a na část empirickou, ve které se budu zabývat samotným výzkumným šetřením. V teoretické části nejprve vymezím časové období, ve kterém se respondenti výzkumu nacházejí, a popíši nejdůležitější životní změny, nimiž se v dané vývojové etapě potýkají. Dále se v teoretické části zaměřím na percepci času obecně a následovně na motivační teorie ve vztahu k chování a motivaci jedince. Díky těmto teoriím získáme přehled o pohnutkách, které vedou jedince k určitým formám chování (jako např. přihlášení se na vysokou školu, výběr lukrativního povolání, plánování svatby a rodinného života,..) V praktické části práce podrobím respondenty výzkumu, který by měl odhalit jejich hlavní motivační incentivy a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. V závěru se pomocí analýzy výsledků a jejich interpretace pokusím zodpovědět výše uvedené otázky: jaké jsou základní motivační pohnutky maturantů, jaký mají vztah k budoucnosti. Okrajově se pak zmíním o specifikách mezi studenty přípravných kurzů a studenty, kteří kurz nenavštěvují.cs_CZ
dc.description.abstractThis final paper focuses on high school senior's motivation and their future time perspective. I will attempt to describe the students' motivation in general, not only their educational motivation. I will endeavor to ascertain such things as if the students can already envision their future education and profession; and, if they are more ambitious about their career versus raising a family. This paper has two sections: the theoretic and the research. The theoretic component describes the adolescent and early adulthood periods of the students' lives. It also discusses most of the major changes in their life at this time. This section will also concentrate on the students' perception of time. I wrote about the historical perception of time and the theory of motivation, and analyzed how they are related to the behavior and motivation of juveniles. The emphasis is on the perception of psychological time and the subjectivity of time. I also relate the main concepts of life-span psychology. The theoretic part functions as the crucial building block for the research section. The research was done February to March of 2006 in Prague. I chose students from four high schools and students from university preparation courses from an individual preparatory institution as samples for my research. I used questionnaires as...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMotivace maturantů a jejich vztah k budoucnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-23
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22289
dc.title.translatedThe Motivation of Graduates and Their Relationships to the Futureen_US
dc.contributor.refereeHadj - Moussová, Zuzana
dc.identifier.aleph000590188
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNa tyto základní otázky se pokusím odpovědět v rámci své diplomové práce. Jejím cílem bude popsat životní situaci maturantů a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. 1 Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části. Na teoretickou část, v níž se pokusím o základní teoretické vymezení problému, a na část empirickou, ve které se budu zabývat samotným výzkumným šetřením. V teoretické části nejprve vymezím časové období, ve kterém se respondenti výzkumu nacházejí, a popíši nejdůležitější životní změny, nimiž se v dané vývojové etapě potýkají. Dále se v teoretické části zaměřím na percepci času obecně a následovně na motivační teorie ve vztahu k chování a motivaci jedince. Díky těmto teoriím získáme přehled o pohnutkách, které vedou jedince k určitým formám chování (jako např. přihlášení se na vysokou školu, výběr lukrativního povolání, plánování svatby a rodinného života,..) V praktické části práce podrobím respondenty výzkumu, který by měl odhalit jejich hlavní motivační incentivy a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. V závěru se pomocí analýzy výsledků a jejich interpretace pokusím zodpovědět výše uvedené otázky: jaké jsou základní motivační pohnutky maturantů, jaký mají vztah k budoucnosti. Okrajově se pak zmíním o specifikách mezi studenty přípravných kurzů a studenty, kteří kurz nenavštěvují.cs_CZ
uk.abstract.enThis final paper focuses on high school senior's motivation and their future time perspective. I will attempt to describe the students' motivation in general, not only their educational motivation. I will endeavor to ascertain such things as if the students can already envision their future education and profession; and, if they are more ambitious about their career versus raising a family. This paper has two sections: the theoretic and the research. The theoretic component describes the adolescent and early adulthood periods of the students' lives. It also discusses most of the major changes in their life at this time. This section will also concentrate on the students' perception of time. I wrote about the historical perception of time and the theory of motivation, and analyzed how they are related to the behavior and motivation of juveniles. The emphasis is on the perception of psychological time and the subjectivity of time. I also relate the main concepts of life-span psychology. The theoretic part functions as the crucial building block for the research section. The research was done February to March of 2006 in Prague. I chose students from four high schools and students from university preparation courses from an individual preparatory institution as samples for my research. I used questionnaires as...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990005901880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV