Zobrazit minimální záznam

dc.creatorHejlová, Denisa
dc.date.accessioned2018-05-09T08:04:40Z
dc.date.available2018-05-09T08:04:40Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/96105
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.subjectpublic relationscs_CZ
dc.titlePublic relationscs_CZ
dc.typehabilitační prácecs_CZ
dcterms.dateAccepted2018-05-09
dc.contributor.refereeCabada, Ladislav
dc.contributor.refereeKarlíček, Miroslav
dc.contributor.refereeVysekalová, Jitka
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.author.affiliationFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.habilitation-board.chairmanJirák, Jan
uk.habilitation-board.memberBalík, Stanislav
uk.habilitation-board.memberHorňák, Pavel
uk.habilitation-board.memberJurášková, Olga
uk.habilitation-board.memberStříteský, Václav
uk.abstract.csCílem této publikace bylo představit komplexní problematiku oboru public relations, podmínek jeho vzniku, hlavních momentů v historii, klíčových oblastí, analytických metod a nástrojů. K tématu jsem přistupovala v rámci pragmatického paradigmatu, tedy nejen, jak se PR metody a techniky uplatňují a rozpoznat je v komunikaci, ale také jak by je měli občané kriticky reflektovat a vnímat v kontextu společenského vývoje. Public relations jsou důležitou součástí fungování organizací i celospolečenské komunikace, kterou svou činností a svými tématy ovlivňují a formují. Velmi důležitý je také vzájemný vztah PR a médií, který se proměňuje v souvislosti s nárůstem digitální komunikace a zmenšováním role tradičních masových médií. Vlivem digitální evoluce se změnily mediální návyky příjemců, a konzumace médií se výrazněji rozvrstvila podle věku a dalších sociodemografických charakteristik (příjmu, vzdělání, místa bydliště ad.). Public relations hrají klíčovou roli při komunikaci se stakeholdery, tedy osobami zainteresovanými v komunikaci. Jsou nedílnou součástí všech typů firem a organizací, včetně neziskových, kulturních, vzdělávacích, vládních apod. Ovlivňují naše životy jednak na makro úrovni, kdy se zapojují do debaty a rozhodování o věcech veřejných (public affairs), včetně legislativních procesů. Ovlivňují ale také naše individuální každodenní rozhodování a postoje, ať již v otázkách spotřebitelského chování, nebo politického rozhodování. Organizace a firmy ve své komunikaci často využívají různých forem persvaze (přesvědčování), od vytváření příležitostí pro osobní kontakt s organizací formou eventů přes zprostředkovaný kontakt přes média až po využívání expertních doporučení různých odborníků nebo emocionálního apelu celebrit. V dnešní společnosti, kde musíme činit každý den stovky rozhodnutí, mohou právě dojmy a sympatie významně ovlivnit vztahy k organizací či firmě, jejím aktivitám či produktům. Obor PR je již od počátku svého vzniku spjat nejen s legitimním přesvědčováním, obhajobou vlastních zájmů a práva na existenci, ale jeho součástí byla (a v některých případech stále je) i manipulativní, eticky sporná či jednostranná složka. I v současné společnosti některé státy či organizace vyvíjejí to, co samy nazývají komunikace či prostě informování, přestože se jedná pouze o promyšlenější a technologicky dokonalejší formu propagandy. Stále častěji se setkáváme i s působením zahraniční propagandy či cíleně šířených falešných zpráv, které mohou být součástí psychologických operací. Nedílnou součástí oboru public relations je i etika. Její hranice a pravidla však do jisté míry záleží i na postojích společnosti i na médiích, které je spoluvytvářejí. Zejména v oblasti digitální komunikace dosavadní legislativní opatření či etické kodexy zaostávají za praxí.cs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV