Zobrazit minimální záznam

Gesture. Significance of an object in grey zone of public space
dc.contributor.advisorHůla, Zdenek
dc.creatorSedlák, Michal
dc.date.accessioned2020-11-26T19:22:52Z
dc.date.available2020-11-26T19:22:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94688
dc.description.abstractThe dissertation thesis deals with the relation of a person towards the physical public space from the point of view of an artist/teacher in the academic milieu. The frequently discussed subject of public space is not limited to purely artistic sphere or artistic gesture. It also implies a simple transgression to everyday life related to education and cultivation. An essential part of the research is the case study at the Department of Art Education of the Faculty of Education of the Charles University, which inquires into the perception of the future pedagogues of the physical public space and how they gtranslate it into the art language. The cornerstone stimulus for the research lies in the premise that future teachers will, through the prism of their view of the worl and by their vocation influence the education of the young generation. This fact of transgression is given by the existence of the subject of Art Education where the 3D design itself plays a certain role. The research is focused on what lies behind the phenomena in the process of the creation and inception of "something new" in the physical public space. The concept of a gesture represents a metaphor of material introduction into a space that, at some point, becomes a part o it .The integration is called actualization and the issue of the...en_US
dc.description.abstractDisertační práce pojednává o vztahu člověka k fyzickému veřejnému prostoru z pozice umělce - učitele v akademickém prostředí. Často diskutované téma veřejného prostoru se neomezuje na čistě uměleckou sféru nebo na umělecké gesto. Naznačuje také prostý přesah do každodenního života, týkajícího se výchovy a vzdělávání. Podstatnou částí výzkumu je případová studie na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, která zkoumá, jak vnímají budoucí pedagogové fyzický veřejný prostor a jak jej výtvarným jazykem uchopují. Základní motivace zkoumání leží v předpokladu, že budoucí učitelé skrze prisma jejich pohledu na svět budou vlastním povoláním ovlivňovat výchovu mladé generace. Tento fakt přesahu je dán existencí předmětu Výtvarná výchova zařazeného do oblasti všeobecného vzdělávání, v němž samotná prostorová tvorba hraje určitou úlohu. Zkoumání je zaměřeno na to, co se skrývá za jevy v procesu tvorby a zrodu "něčeho nového" ve fyzickém veřejném prostoru. Pojem gesta je metaforou hmotného vložení do prostoru, který se v určitém okamžiku do něj včleňuje. Včlenění je nazváno aktualizací a výzkumným problémem je právě vztah procesu vložení a aktualizace v časovém dynamismu. Šedá zóna je pak metaforou pro jakousi skrytost, nemusí nutně znamenat jen konkrétní prostor. Do této oblasti patří jevy,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgestureen_US
dc.subjectphysical spaceen_US
dc.subjectupdating of a placeen_US
dc.subjectmanen_US
dc.subjectphysical perceiving of a spaceen_US
dc.subjectgrey zoneen_US
dc.subjectinsert into spaceen_US
dc.subjectobjecten_US
dc.subjectsculptureen_US
dc.subjectarchitectureen_US
dc.subjectlandscapeen_US
dc.subjectcityen_US
dc.subjectwindowen_US
dc.subjectgenius locien_US
dc.subjectproportionsen_US
dc.subjectart visual languageen_US
dc.subjectmateralen_US
dc.subjectsocietyen_US
dc.subjectconcepten_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjecttimeen_US
dc.subjectsubstitutionen_US
dc.subjectgestocs_CZ
dc.subjectfyzický prostorcs_CZ
dc.subjectaktualizace místacs_CZ
dc.subjectčlověkcs_CZ
dc.subjectfyzické vnímání prostorucs_CZ
dc.subjectšedá zónacs_CZ
dc.subjectvložení do prostorucs_CZ
dc.subjectobjektcs_CZ
dc.subjectsochacs_CZ
dc.subjectarchitekturacs_CZ
dc.subjectkrajinacs_CZ
dc.subjectměstocs_CZ
dc.subjectoknocs_CZ
dc.subjectgenius locics_CZ
dc.subjectproporcecs_CZ
dc.subjectvýtvarný jazykcs_CZ
dc.subjectmateriálcs_CZ
dc.subjectspolečnostcs_CZ
dc.subjectkonceptcs_CZ
dc.subjectvčleněnícs_CZ
dc.subjectčascs_CZ
dc.subjectnáhradacs_CZ
dc.titleGesto. Význam objektu v šedé zóně veřejného prostorucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-24
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId120227
dc.title.translatedGesture. Significance of an object in grey zone of public spaceen_US
dc.contributor.refereeHazuková, Helena
dc.contributor.refereeHlaváček, Ludvík
dc.identifier.aleph002172306
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Pedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Pedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce pojednává o vztahu člověka k fyzickému veřejnému prostoru z pozice umělce - učitele v akademickém prostředí. Často diskutované téma veřejného prostoru se neomezuje na čistě uměleckou sféru nebo na umělecké gesto. Naznačuje také prostý přesah do každodenního života, týkajícího se výchovy a vzdělávání. Podstatnou částí výzkumu je případová studie na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, která zkoumá, jak vnímají budoucí pedagogové fyzický veřejný prostor a jak jej výtvarným jazykem uchopují. Základní motivace zkoumání leží v předpokladu, že budoucí učitelé skrze prisma jejich pohledu na svět budou vlastním povoláním ovlivňovat výchovu mladé generace. Tento fakt přesahu je dán existencí předmětu Výtvarná výchova zařazeného do oblasti všeobecného vzdělávání, v němž samotná prostorová tvorba hraje určitou úlohu. Zkoumání je zaměřeno na to, co se skrývá za jevy v procesu tvorby a zrodu "něčeho nového" ve fyzickém veřejném prostoru. Pojem gesta je metaforou hmotného vložení do prostoru, který se v určitém okamžiku do něj včleňuje. Včlenění je nazváno aktualizací a výzkumným problémem je právě vztah procesu vložení a aktualizace v časovém dynamismu. Šedá zóna je pak metaforou pro jakousi skrytost, nemusí nutně znamenat jen konkrétní prostor. Do této oblasti patří jevy,...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation thesis deals with the relation of a person towards the physical public space from the point of view of an artist/teacher in the academic milieu. The frequently discussed subject of public space is not limited to purely artistic sphere or artistic gesture. It also implies a simple transgression to everyday life related to education and cultivation. An essential part of the research is the case study at the Department of Art Education of the Faculty of Education of the Charles University, which inquires into the perception of the future pedagogues of the physical public space and how they gtranslate it into the art language. The cornerstone stimulus for the research lies in the premise that future teachers will, through the prism of their view of the worl and by their vocation influence the education of the young generation. This fact of transgression is given by the existence of the subject of Art Education where the 3D design itself plays a certain role. The research is focused on what lies behind the phenomena in the process of the creation and inception of "something new" in the physical public space. The concept of a gesture represents a metaphor of material introduction into a space that, at some point, becomes a part o it .The integration is called actualization and the issue of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021723060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV