dc.contributor.advisor | Hůla, Zdenek | |
dc.creator | Sedlák, Michal | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T19:22:52Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T19:22:52Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/94688 | |
dc.description.abstract | The dissertation thesis deals with the relation of a person towards the physical public space from the point of view of an artist/teacher in the academic milieu. The frequently discussed subject of public space is not limited to purely artistic sphere or artistic gesture. It also implies a simple transgression to everyday life related to education and cultivation. An essential part of the research is the case study at the Department of Art Education of the Faculty of Education of the Charles University, which inquires into the perception of the future pedagogues of the physical public space and how they gtranslate it into the art language. The cornerstone stimulus for the research lies in the premise that future teachers will, through the prism of their view of the worl and by their vocation influence the education of the young generation. This fact of transgression is given by the existence of the subject of Art Education where the 3D design itself plays a certain role. The research is focused on what lies behind the phenomena in the process of the creation and inception of "something new" in the physical public space. The concept of a gesture represents a metaphor of material introduction into a space that, at some point, becomes a part o it .The integration is called actualization and the issue of the... | en_US |
dc.description.abstract | Disertační práce pojednává o vztahu člověka k fyzickému veřejnému prostoru z pozice umělce - učitele v akademickém prostředí. Často diskutované téma veřejného prostoru se neomezuje na čistě uměleckou sféru nebo na umělecké gesto. Naznačuje také prostý přesah do každodenního života, týkajícího se výchovy a vzdělávání. Podstatnou částí výzkumu je případová studie na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, která zkoumá, jak vnímají budoucí pedagogové fyzický veřejný prostor a jak jej výtvarným jazykem uchopují. Základní motivace zkoumání leží v předpokladu, že budoucí učitelé skrze prisma jejich pohledu na svět budou vlastním povoláním ovlivňovat výchovu mladé generace. Tento fakt přesahu je dán existencí předmětu Výtvarná výchova zařazeného do oblasti všeobecného vzdělávání, v němž samotná prostorová tvorba hraje určitou úlohu. Zkoumání je zaměřeno na to, co se skrývá za jevy v procesu tvorby a zrodu "něčeho nového" ve fyzickém veřejném prostoru. Pojem gesta je metaforou hmotného vložení do prostoru, který se v určitém okamžiku do něj včleňuje. Včlenění je nazváno aktualizací a výzkumným problémem je právě vztah procesu vložení a aktualizace v časovém dynamismu. Šedá zóna je pak metaforou pro jakousi skrytost, nemusí nutně znamenat jen konkrétní prostor. Do této oblasti patří jevy,... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | gesture | en_US |
dc.subject | physical space | en_US |
dc.subject | updating of a place | en_US |
dc.subject | man | en_US |
dc.subject | physical perceiving of a space | en_US |
dc.subject | grey zone | en_US |
dc.subject | insert into space | en_US |
dc.subject | object | en_US |
dc.subject | sculpture | en_US |
dc.subject | architecture | en_US |
dc.subject | landscape | en_US |
dc.subject | city | en_US |
dc.subject | window | en_US |
dc.subject | genius loci | en_US |
dc.subject | proportions | en_US |
dc.subject | art visual language | en_US |
dc.subject | materal | en_US |
dc.subject | society | en_US |
dc.subject | concept | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.subject | time | en_US |
dc.subject | substitution | en_US |
dc.subject | gesto | cs_CZ |
dc.subject | fyzický prostor | cs_CZ |
dc.subject | aktualizace místa | cs_CZ |
dc.subject | člověk | cs_CZ |
dc.subject | fyzické vnímání prostoru | cs_CZ |
dc.subject | šedá zóna | cs_CZ |
dc.subject | vložení do prostoru | cs_CZ |
dc.subject | objekt | cs_CZ |
dc.subject | socha | cs_CZ |
dc.subject | architektura | cs_CZ |
dc.subject | krajina | cs_CZ |
dc.subject | město | cs_CZ |
dc.subject | okno | cs_CZ |
dc.subject | genius loci | cs_CZ |
dc.subject | proporce | cs_CZ |
dc.subject | výtvarný jazyk | cs_CZ |
dc.subject | materiál | cs_CZ |
dc.subject | společnost | cs_CZ |
dc.subject | koncept | cs_CZ |
dc.subject | včlenění | cs_CZ |
dc.subject | čas | cs_CZ |
dc.subject | náhrada | cs_CZ |
dc.title | Gesto. Význam objektu v šedé zóně veřejného prostoru | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-01-24 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 120227 | |
dc.title.translated | Gesture. Significance of an object in grey zone of public space | en_US |
dc.contributor.referee | Hazuková, Helena | |
dc.contributor.referee | Hlaváček, Ludvík | |
dc.identifier.aleph | 002172306 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Art Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Art Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Disertační práce pojednává o vztahu člověka k fyzickému veřejnému prostoru z pozice umělce - učitele v akademickém prostředí. Často diskutované téma veřejného prostoru se neomezuje na čistě uměleckou sféru nebo na umělecké gesto. Naznačuje také prostý přesah do každodenního života, týkajícího se výchovy a vzdělávání. Podstatnou částí výzkumu je případová studie na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, která zkoumá, jak vnímají budoucí pedagogové fyzický veřejný prostor a jak jej výtvarným jazykem uchopují. Základní motivace zkoumání leží v předpokladu, že budoucí učitelé skrze prisma jejich pohledu na svět budou vlastním povoláním ovlivňovat výchovu mladé generace. Tento fakt přesahu je dán existencí předmětu Výtvarná výchova zařazeného do oblasti všeobecného vzdělávání, v němž samotná prostorová tvorba hraje určitou úlohu. Zkoumání je zaměřeno na to, co se skrývá za jevy v procesu tvorby a zrodu "něčeho nového" ve fyzickém veřejném prostoru. Pojem gesta je metaforou hmotného vložení do prostoru, který se v určitém okamžiku do něj včleňuje. Včlenění je nazváno aktualizací a výzkumným problémem je právě vztah procesu vložení a aktualizace v časovém dynamismu. Šedá zóna je pak metaforou pro jakousi skrytost, nemusí nutně znamenat jen konkrétní prostor. Do této oblasti patří jevy,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The dissertation thesis deals with the relation of a person towards the physical public space from the point of view of an artist/teacher in the academic milieu. The frequently discussed subject of public space is not limited to purely artistic sphere or artistic gesture. It also implies a simple transgression to everyday life related to education and cultivation. An essential part of the research is the case study at the Department of Art Education of the Faculty of Education of the Charles University, which inquires into the perception of the future pedagogues of the physical public space and how they gtranslate it into the art language. The cornerstone stimulus for the research lies in the premise that future teachers will, through the prism of their view of the worl and by their vocation influence the education of the young generation. This fact of transgression is given by the existence of the subject of Art Education where the 3D design itself plays a certain role. The research is focused on what lies behind the phenomena in the process of the creation and inception of "something new" in the physical public space. The concept of a gesture represents a metaphor of material introduction into a space that, at some point, becomes a part o it .The integration is called actualization and the issue of the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021723060106986 | |