Využití genetické metody čtení v 1. ročníku ZŠ
Use of Genetic Method to Read in the first Grade of an elementary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94567Identifikátory
SIS: 176911
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Felcmanová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
15. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
analyticko-syntetická metoda, didaktické hry, genetická metoda, globální metoda, kurikulární dokumenty, rámcový vzdělávací program, Sfumato, školní připravenost, školní zralost, vyučovací postupyKlíčová slova (anglicky)
analytical-synthetic method, didactical games, genetic method, global method, curriculum documents, school curriculum, Sfumato, school readiness, school maturity, teaching methodsPředkládaná diplomová práce pojednává o problematice čtení genetickou metodou v prvním ročníku ZŠ. Teoretická část je zaměřena na vstup dítěte do školy, školní zralost a na jeho vzdělávání. Jsou zde uvedeny i jiné metody čtení, jejich analýza a komparace s genetickou metodou čtení. Dále se diplomová práce zabývá metodickým postupem a využitím genetické metody čtení v praxi. Charakterizuje soubor didaktických her a uvádí příklady vyučovacích postupů. Praktická část zjišťuje zkušenosti pedagogů s genetickou metodou čtení, úspěšnost žáků a názor rodiny na výuku pomocí genetické metody čtení.
This thesis deals with the issue of genetic method to reading in the first grade of an elementary school. The theoretical part is focused on the child's entry to school, their school maturity and further education. Other methods to read are presented, analysed and compared with the genetic method as well. Furthermore, the methods and ways how to put the genetic method in practice are pursued in detail along with didactical games and examples of teaching procedures. The practical part looks into the experience the teachers have gained with this method, the school success of the children and the opinion the family members have.