Zobrazit minimální záznam

Tolerance in a multicultural societytraining
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorHájková, Ivana
dc.date.accessioned2019-02-19T10:01:33Z
dc.date.available2019-02-19T10:01:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94486
dc.description.abstractPráce má za cíl prozkoumat míru tolerance žáků vybraných středních škol v různých regionech k etnickým komunitám, se kterými se setkávají, vzhledem k faktorům, které ovlivňují a formují jejich postoje. V teoretické části se práce věnuje rozboru a vysvětlení pojmů: multikulturní společnost, vývoj multikulturní společnosti, migrace, etnická komunita, charakteristické rysy etnických komunit a menšin v České republice, kultura a tradice, soužití s etnickými komunitami a integrace. Ve výzkumné části práce představuje výsledky šetření postojů žáků středních škol k etnickým komunitám a k současné migrační krizi. V rámci šetření se zaměřuje na osobní postoje studentů a jejich informovanost, jak prostřednictvím multikulturní výchovy ve škole, tak prostřednictvím médií a sociálních sítí, které dnes hrají významnou roli ve formování postojů mladých lidí. Výzkum doplňují krátké případové studie zpracované z otevřené otázky dotazníku. Na závěr prezentuje ukázky projektů z výuky multikulturní výchovy na střední škole a jejich přínos pro formování hodnot a postojů žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: multikulturní společnost, migrace, etnická komunita, tolerance, rasismus, multikulturní výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to examine a degree of tolerance of students of selected secondary schools in the region to ethnic communities. It encounters and considers factors that affect and shape their attitudes. The theoretical part of the thesis deals with analysing and explaining of these terms - multicultural society, development of multicultural society, migration, ethnic community, characteristics of ethnic communities in the Czech Republic, culture, and traditions, coexistence with ethnic communities and integration. In the research part, it concerns with processing of survey attitudes of high school students from ethnic communities, with a focus on the Islamic community, and the current immigration crisis. The investigation focuses on the personal attitudes of students and their knowledge, both through multicultural education at school and through the media and social networks, which now play a major role in shaping the attitudes of young people. The research is completed with short case studies based on open-question questionary Finally, it presents some examples from multicultural education at high school and its contribution to shaping values and attitudes of students. KEYWORDS: multicultural society, migration, ethnic community, tolerance, racism, multicultural education Powered by...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmultikulturní společnostcs_CZ
dc.subjectmigracecs_CZ
dc.subjectetnická komunitacs_CZ
dc.subjecttolerancecs_CZ
dc.subjectrasismuscs_CZ
dc.subjectmultikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectmulticultural societyen_US
dc.subjectmigrationen_US
dc.subjectethnic communityen_US
dc.subjecttoleranceen_US
dc.subjectracismen_US
dc.subjectmulticultural educationen_US
dc.titleTolerance v multikulturní společnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-15
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174924
dc.title.translatedTolerance in a multicultural societytrainingen_US
dc.contributor.refereeSyřiště, Ivo
dc.identifier.aleph002170937
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce má za cíl prozkoumat míru tolerance žáků vybraných středních škol v různých regionech k etnickým komunitám, se kterými se setkávají, vzhledem k faktorům, které ovlivňují a formují jejich postoje. V teoretické části se práce věnuje rozboru a vysvětlení pojmů: multikulturní společnost, vývoj multikulturní společnosti, migrace, etnická komunita, charakteristické rysy etnických komunit a menšin v České republice, kultura a tradice, soužití s etnickými komunitami a integrace. Ve výzkumné části práce představuje výsledky šetření postojů žáků středních škol k etnickým komunitám a k současné migrační krizi. V rámci šetření se zaměřuje na osobní postoje studentů a jejich informovanost, jak prostřednictvím multikulturní výchovy ve škole, tak prostřednictvím médií a sociálních sítí, které dnes hrají významnou roli ve formování postojů mladých lidí. Výzkum doplňují krátké případové studie zpracované z otevřené otázky dotazníku. Na závěr prezentuje ukázky projektů z výuky multikulturní výchovy na střední škole a jejich přínos pro formování hodnot a postojů žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: multikulturní společnost, migrace, etnická komunita, tolerance, rasismus, multikulturní výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to examine a degree of tolerance of students of selected secondary schools in the region to ethnic communities. It encounters and considers factors that affect and shape their attitudes. The theoretical part of the thesis deals with analysing and explaining of these terms - multicultural society, development of multicultural society, migration, ethnic community, characteristics of ethnic communities in the Czech Republic, culture, and traditions, coexistence with ethnic communities and integration. In the research part, it concerns with processing of survey attitudes of high school students from ethnic communities, with a focus on the Islamic community, and the current immigration crisis. The investigation focuses on the personal attitudes of students and their knowledge, both through multicultural education at school and through the media and social networks, which now play a major role in shaping the attitudes of young people. The research is completed with short case studies based on open-question questionary Finally, it presents some examples from multicultural education at high school and its contribution to shaping values and attitudes of students. KEYWORDS: multicultural society, migration, ethnic community, tolerance, racism, multicultural education Powered by...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021709370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV