Speciálně pedagogická intervence u jedinců se specifickou poruchou chování
Special educational intervention for children with behavior disorders
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94481Identifikátory
SIS: 174909
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Volemanová, Marja Annemiek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
15. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Porucha chování, specifická porucha chování, speciálně pedagogická intervence, arteterapie, Středisko výchovné péčeKlíčová slova (anglicky)
Behavioral disorder, specific behavioral disorder, special education intervention, art therapy, Educational care centerDiplomová práce se zabývá tématem speciálně pedagogické intervence u jedinců se specifickou poruchou chování. V teoreticky zaměřené části se diplomová práce zabývá popisem problematiky poruch chování, podrobněji vysvětluje pojem specifické poruchy chování, věnuje se jejich klasifikaci a diagnostice. Dále práce popisuje možnosti intervence u jedinců se specifickou poruchou chování. Jako jedné z možností speciálně pedagogické intervence se věnuje konkrétně arteterapii. V empiricky zaměřené části se diplomová práce zabývá otázkou aplikace arteterapie u klienta se specifickou poruchou chování, a to v prostředí střediska výchovné péče. Praktická část byla realizována za pomoci kvalitativního výzkumu, využita byla metoda případové studie.
The diploma thesis addresses the issue of special education interventions in individuals suffering from specific behavioral disorders. Its theoretical part describes behavioral disorders in general, it explains what specific behavioral disorders are, and deals with their diagnostics and classification. Furthermore, it describes possibilities of interventions with individuals with specific behavioral disorders. It is focused on art therapy as on one of the techniques used in special education interventions. In its empirical part, the thesis treats the problem of the application of art therapy in the Educational care center environment with a client suffering from a specific behavioral disorder. The practical part of the thesis was implemented by means of qualitative research methods, specifically using a case study.