Rozvoj dětské hudební tvořivosti na 1. stupni ZŠ ve třídách s programem Začít spolu
Development of Children's Musical Creativity in Primary School in Classrooms with the Step by Step Program
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94415Identifiers
Study Information System: 179978
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Bělohlávková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - German language
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
tvořivost, hudební tvořivost, tvořivé vyučování, kreativní myšlení, inovace ve vzdělávání, program Začít spoluKeywords (English)
creativity, musical creativity, teaching music in primary schools, innovations in education, creative thinking, Step by step programTato diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje hudební tvořivosti u žáků prvního stupně ZŠ v souvislosti s alternativním vzděláváním, konkrétně vzdělávacím programem Začít spolu. Práce se snaží nastínit aktuální otázky alternativního vzdělávání a představuje hlavní myšlenky vzdělávacího programu Začít spolu. Dále pak zpracovává téma o tvořivosti obecně a v rámci něho se zaměřuje na specifickou problematiku hudební tvořivosti a jejího rozvoje. Cílem této práce je analyzovat a srovnat zkušenosti s užitím hudebně tvořivých činností ve výuce hudební výchovy v běžných třídách a ve třídách s programem Začít spolu.
This diploma thesis deals with a children's musical creativity development at primary school with the Step-by-step program. The thesis introduces an overview of the current topics in alternative education, reveals main ideas of the Step by step program and describes a creativity in general with focus on the area of musical creativity and its development. The main goal of this thesis was to analyze usage of activities stimulating musical creativity development in normal classes at primary school and compare the results with the classes where the Step by step program is in use.