Didaktika Ochrany člověka za mimořádných událostí na základní škole
Methodology of personal safety in emergencies
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94356Identifikátory
SIS: 176727
Katalog UK: 990021699950106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váchová, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
8. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Didaktika, mimořádná událost, živelná pohroma, havárie, evakuace, integrovaný záchranný systém, první pomocKlíčová slova (anglicky)
Didactics, emergencies, disaster, accident, evacuation, integrated rescue system, first aidDiplomová práce "Didaktika ochrany člověka za mimořádných událostí na základní škole" je zaměřena na praktickou výuku žáků. Vystihuje nácvik řešení možných mimořádných událostí podle specifických požadavků Základní školy Všetaty. V teoretické části je uvedeno začlenění dané problematiky do vzdělávání, legislativa a podrobná analýza dokumentu Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Představeno je možné rozdělení mimořádných událostí a jeho bližší specifikace. Vystiženy jsou mimořádné události a obecné zásady chování v případě jejich vzniku. Charakterizováno je varování a vyrozumění obyvatelstva, integrovaný záchranný systém a linky tísňového volání. Závěr teoretické části tvoří první pomoc. Výzkumná část popisuje výzkumné šetření, které má různé informační prameny. Je prováděno prostřednictvím metody rozhovoru a analýzy teoretických dokumentů. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit, které mimořádné události hrozí všetatskému regionu a podle zjištěných hrozeb navrhnout aktivity do vzdělávacího programu. V praktické části je předložen návrh vzdělávacího programu tematiky Ochrana člověka za mimořádných událostí, který je vytvořen podle konkrétních potřeb Základní školy Všetaty. Jednotlivé aktivity vzdělávacího programu byly nejdříve odzkoušeny v praxi a následně byl prakticky ověřen...
The diploma thesis "Methodology of human protection in emergencies at primary school" is focused on the practical teaching of pupils. It outlines the practice of dealing with possible extraordinary events according to the specific requirements of the Všetaty Primary School. In the theoretical part, inclusion of the given issue in education, legislation and detailed analysis of the framework educational program for basic education are presented. It is possible to divide extraordinary events and its further specification. Emergencies and general principles of behavior are established in the event of their occurrence. Population warning and alert, integrated rescue and emergency call lines are pointed out. First aid in involved in the conclusion. The research part describes a research survey which used various information sources, based the method of interview and analysis of theoretical documents. The main objective of the research is to find out which emergencies endanger the Všetaty region and to design the activities in the educational program in compliance in accordance with the found threads. In the practical part the draft of the educational program of the topic Human rights protection in emergencies, which is created according to the specific needs of the Všetaty elementary school is...
