Děti se syndromem ADHD v předškolním věku
Pre-school aged children with ADHD syndrome
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93286Identifiers
Study Information System: 162195
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Presslerová, Pavla
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
ADHD,předškolní věk,problémové chování,výchovné postupy a intervenční programyKeywords (English)
ADHD, pre-school aged, problem behavior, educational procedures, supporting (intervention) programmeDěti se syndromem ADHD v předškolním věku Tato bakalářská práce řeší výchovu a výchovné postupy s dětmi v mateřské škole, které mají syndrom ADHD. Cílem této práce bylo vypracování pedagogické podpůrné intervence a její realizace v prostředí mateřské školy. Zaměřila jsem na realizaci a naplnění cílů vytyčených v bakalářské práci. Intervencí napomoci normalizaci chování dětí s ADHD v běžném provozu MŠ a jejich začlenění do kolektivu. Dále pak intervencí zlepšit interpersonální vztahy a zlepšit kvalitu práce pedagoga v zařízení, které nedisponuje asistentem pedagoga nebo pomocným personálem. V práci jsem vyžila výzkumných metod - případové studie a pozorování. Na základě vyhodnocených údajů byla vypracována krátká pedagogická poradenská intervence, která byla realizována a analyzována v závěru bakalářské práce. Autor: Jana Hotová
Pre-school aged children with ADHD syndrome This bachelor thesis deals with the upbringing and educational procedures with kindergarden children who have ADHD syndrome. The aim of this thesis was the development of pedagogical support intervention and its implementation in the kindergarden environment. I focused on the realization and fulfillment of the goals set in the bachelor thesis. Interventions help to normalize the behavior of children with ADHD in the normal operation of kindergartens and their integration into the collective. In addition, interventions improve interpersonal relationships and improve the quality of the teacher's work in a facility that does not have a teacher assistant or auxiliary staff. At work, I used research methods - case studies and observations. On the basis of the evaluated data, a short pedagogical counseling intervention was developed, which was implemented and analyzed at the end of the bachelor thesis.