dc.contributor.advisor | Hofmannová, Marie | |
dc.creator | Tejkalová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:49:07Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:49:07Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9279 | |
dc.description.abstract | Integrovaná výuka jazyka a odborného předmětu (CLIL) je současný trend ve vyučování. Jedná se o situace, kde se odborný předmět nebo jeho část vyučuje prostřednictvím cizího jazyka. Tato práce se soustředí na matematiku v angličtině. Mým cílem bylo potvrdit nebo vyvrátit následující hypotézu: CLIL je pro žáky motivující a je možné ho zařadit do běžné výuky. V první části své práce jsem se soustředila na metodologii související s CLILem, analyzovala jsem jak teorie, metody a strategie výuky jazyků, tak současné trendy ve vzdělávání. Druhou část tvořil krátký průzkum realizace CLILu v Praze a názorů a postojů představitelů příslušných škol. Ve třetí části prezentuji podrobný plán hodiny CLILu spolu s analýzou a reflexí čtyř vyučovacích pokusů. Hodina byla pro žáky skutečně motivující, učitelé ji hodnotili jako přínosnou; vysoce hodnoceny byly i použité metody. Nicméně pro úspěšné zařazení CLILu do výuky na českých školách je třeba se vypořádat s řadou překážek. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a contemporary trend in education. It refers to every situation where a subject or its part is taught in a foreign language. The focus of this work is Mathematics in English. My aim was to confirm or reject the hypothesis of CLIL being motivating for the students and possible to implement in the Czech educational system. In the first part of this work, I focused on methodology related to CLIL, analyzing the language-teaching and general educational theories, methods and strategies used in CLIL lessons. The second part consisted of a minor survey on CLIL implementation in Prague and related opinions and attitudes of the school representatives. The third part presented detailed description of a CLIL lesson plan and reflection on my four teaching experiments. The CLIL lesson proved to be motivating for the students and seen as beneficial by the teachers, the methods chosen were appreciated; however, there are several issues that need to be dealt with in terms of successful CLIL implementation in the Czech Republic. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | CLIL. Content and Language Integrated Learning | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-25 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22169 | |
dc.title.translated | CLIL. Integrace jazykové a odborné výuky | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Novotná, Jarmila | |
dc.identifier.aleph | 000799768 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Integrovaná výuka jazyka a odborného předmětu (CLIL) je současný trend ve vyučování. Jedná se o situace, kde se odborný předmět nebo jeho část vyučuje prostřednictvím cizího jazyka. Tato práce se soustředí na matematiku v angličtině. Mým cílem bylo potvrdit nebo vyvrátit následující hypotézu: CLIL je pro žáky motivující a je možné ho zařadit do běžné výuky. V první části své práce jsem se soustředila na metodologii související s CLILem, analyzovala jsem jak teorie, metody a strategie výuky jazyků, tak současné trendy ve vzdělávání. Druhou část tvořil krátký průzkum realizace CLILu v Praze a názorů a postojů představitelů příslušných škol. Ve třetí části prezentuji podrobný plán hodiny CLILu spolu s analýzou a reflexí čtyř vyučovacích pokusů. Hodina byla pro žáky skutečně motivující, učitelé ji hodnotili jako přínosnou; vysoce hodnoceny byly i použité metody. Nicméně pro úspěšné zařazení CLILu do výuky na českých školách je třeba se vypořádat s řadou překážek. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a contemporary trend in education. It refers to every situation where a subject or its part is taught in a foreign language. The focus of this work is Mathematics in English. My aim was to confirm or reject the hypothesis of CLIL being motivating for the students and possible to implement in the Czech educational system. In the first part of this work, I focused on methodology related to CLIL, analyzing the language-teaching and general educational theories, methods and strategies used in CLIL lessons. The second part consisted of a minor survey on CLIL implementation in Prague and related opinions and attitudes of the school representatives. The third part presented detailed description of a CLIL lesson plan and reflection on my four teaching experiments. The CLIL lesson proved to be motivating for the students and seen as beneficial by the teachers, the methods chosen were appreciated; however, there are several issues that need to be dealt with in terms of successful CLIL implementation in the Czech Republic. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007997680106986 | |