Využití percepčně motorických nápravných cvičení při reedukaci specifických poruch učení
The Use of Motor Exercises for the Rehabilitation of Specific Problems in Education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9168Identifiers
Study Information System: 22523
Collections
- Kvalifikační práce [19095]
Author
Advisor
Referee
Hájková, Vanda
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem této diplomové práce je představit metodu Percepčně-motorických nápravných cvičení a možnosti jejího využití při reedukaci dětí se specifickými poruchami učení. Záměrem je metodu uvést do kontextu s dosavadními teoretickými poznatky o SPU a deficity dílčích funkcí jako příčinou vzniku specifických poruch učení, dále popsat historii vývoje náprav a samotnou diagnostiku a nápravná cvičení.
The aim of this diploma work is to introduce a method of Perceptional-motoric correctional excercises and the ways of iťs usage in children with specific learning disorders. The intention is to contextualize this method with present teoretical fmdings about specific learning disorders and about component functions deficits as a cause of specific learning disorders origin. Furher, this work describes history of development of corrections and diagnostics and correctional excercises themselves.