Inkluzivní vzdělávání žáků v podmínkách malotřídní základní školy
Inclusive education of pupils in primary school with small classes conditions
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91413Identifikátory
SIS: 175475
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Felcmanová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
18. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
: inkluze, integrace, asistent pedagoga, poradenská zařízení, legislativa, individuální vzdělávací plánKlíčová slova (anglicky)
inclusion, integration, teacher asistent, school advisory facilities, legislation, individual education planDiplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků v podmínkách malotřídní základní školy. V práci jsou vymezeny pojmy jako inkluze, integrace, inkluzivní vzdělávání, školská poradenská zařízení. Cílem diplomové práce bylo zjistit jakým způsobem je dosahováno kvality inkluzivního vzdělávání v podmínkách malotřídní základní školy. Identifikovat nejčastější překážky v realizaci inkluzivního vzdělávání v malotřídní základní škole z pohledu pedagogů a asistenta pedagoga. Zjistit, jaké faktory mohou dle pedagogů ovlivnit proces inkluze. Byla vypracována případová studie chlapce s tělesným postižením, který je vzděláván v podmínkách malotřídní základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že kvality inkluzivního vzdělávání v podmínkách malotřídní základní školy je dosahováno vytvořením podnětného a motivujícího prostředí s důrazem na individuální tempo každého žáka. Faktory, které proces inkluze ovlivňují jsou: Počet žáků ve třídě, komunikace školy a rodin žáků, finance a další vzdělávání pedagogů. Klíčová slova: inkluze, integrace, asistent pedagoga, poradenská zařízení, legislativa, individuální vzdělávací plán.
This thesis deals with the inclusion education of pupils in the conditions of primary school with small classes conditions. There are defined terms as inclusion, integration, assistent teacher, school advisory facilities. The aim of the thesis was to find out how the quality of inclusive education is achieved in conditions of the primary school with small classes conditions. Identify the most common barriers to the implementation of inclusive education to primary school from the point of view of teachers and teacher assistant. Find out which factors have the influence in the inclusion process from point of view of teachers. It has been developed the case study of the student with physical impairment who is study at primary school with small class conditions. Research has shown that the quality of inclusive education at primary school with small class conditions is achieved by creating a stimulating and motivating scope. Emphasis is placed on the individual pace of each pupil. Factors relating to the impact are: Number of pupils in the class, communication between the schools and families of pupils, finance and further education of teachers. Key words: inclusion, integration, teacher asistent, school advisory facilities, legislation, individual education plan.