Zobrazit minimální záznam

Error in teaching mathematics at elementary schools
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorKrpálková, Romana
dc.date.accessioned2017-10-04T10:05:19Z
dc.date.available2017-10-04T10:05:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91038
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá postavením chyby ve výuce matematiky v povědomí žáků a učitelů. Zaměřuje se také na reakce žáků a učitelů na výskyt chyb. Hlavní pozornost je věnována matematickým chybám. Práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje přehled vybraných pohledů na chybu. Obsahuje pohled na vývoj a proměny názorů na pojem "chyba", rozdílná pojetí klasifikace chyb a pedagogické a psychologické pohledy na pojem "chyba". Praktická část se opírá o výzkum, který byl proveden na 2. stupni dvou základních školách v Praze a Neratovicích. Žáci vyplňovali dotazník a s učiteli byl veden řízený rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA práce s chybou, klasifikace chyb, příčiny vzniku chyb, učení bez chyb, učení s chyboucs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the position of error in the teaching of mathematics in the awareness of pupils and teachers. It also focuses on the responses of pupils and teachers to errors. Main attention is paid to mathematical errors. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains an overview of selected error views. It contains a look at the development and changes of views on the concept of "error", the different concepts of error classification and pedagogical and psychological views on the term "error". The practical part is based on the research carried out at the 2nd level of two primary schools in Prague and Neratovice. Pupils filled in a questionnaire and a guided interview was conducted with teachers. KEYWORDS work with error, error classification, causes of errors, learning without errors, learning with erroren_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectwork with erroren_US
dc.subjecterror classificationen_US
dc.subjectcauses of errorsen_US
dc.subjectlearning without errorsen_US
dc.subjectlearning with erroren_US
dc.subjectpráce s chyboucs_CZ
dc.subjectklasifikace chybcs_CZ
dc.subjectpříčiny vzniku chybcs_CZ
dc.subjectučení bez chybcs_CZ
dc.subjectučení s chyboucs_CZ
dc.titleChyba ve výuce matematiky na základních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-13
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId131207
dc.title.translatedError in teaching mathematics at elementary schoolsen_US
dc.contributor.refereePilous, Derek
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá postavením chyby ve výuce matematiky v povědomí žáků a učitelů. Zaměřuje se také na reakce žáků a učitelů na výskyt chyb. Hlavní pozornost je věnována matematickým chybám. Práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje přehled vybraných pohledů na chybu. Obsahuje pohled na vývoj a proměny názorů na pojem "chyba", rozdílná pojetí klasifikace chyb a pedagogické a psychologické pohledy na pojem "chyba". Praktická část se opírá o výzkum, který byl proveden na 2. stupni dvou základních školách v Praze a Neratovicích. Žáci vyplňovali dotazník a s učiteli byl veden řízený rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA práce s chybou, klasifikace chyb, příčiny vzniku chyb, učení bez chyb, učení s chyboucs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the position of error in the teaching of mathematics in the awareness of pupils and teachers. It also focuses on the responses of pupils and teachers to errors. Main attention is paid to mathematical errors. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains an overview of selected error views. It contains a look at the development and changes of views on the concept of "error", the different concepts of error classification and pedagogical and psychological views on the term "error". The practical part is based on the research carried out at the 2nd level of two primary schools in Prague and Neratovice. Pupils filled in a questionnaire and a guided interview was conducted with teachers. KEYWORDS work with error, error classification, causes of errors, learning without errors, learning with erroren_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV