Zobrazit minimální záznam

Word as a picture
dc.contributor.advisorVelíšek, Martin
dc.creatorMajerová, Sandra
dc.date.accessioned2021-03-26T17:52:13Z
dc.date.available2021-03-26T17:52:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90497
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pojmy slovo a obraz, porovnává je a snaží se zmapovat jejich rozdílnost a vztah. Sleduje slovo a obraz jako komunikační prostředky a jako nositele významů. Porovnává rozdílnost jejich vnímání a čtení. Mapuje různé přístupy ke kombinaci slov a obrazů, a tedy přítomnosti slov (textu) v obrazech, v dějinách umění i současnosti. V didaktické části se zabývám textem v umění z významového hlediska a vytvářím projekt, který má za úkol převést text na obraz - literární jazyk na výtvarný. Výsledkem tvorby žáků jsou inscenované fotografické autoportréty jako jejich osobní výpovědi reagující na téma literární ukázky. V praktické části reflektuji zkoumaný vztah textu a obrazu a hledám k němu vlastní stanovisko. Odkazuji na různé přístupy ke kombinaci textu a obrazu v dějinách umění a aktualizuji je. Snažím se zrealizovat slovo jako obraz, ať už bude významovou harmonií nebo paradoxem.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with a concept of a word and a picture, it compares these two terms, identifies the differences and describes their mutual relationship. It charts those two terms as means of communication and as bearers of meaning. It also describes different ways to combine them in art - it explores presence of a word in paintings in both historical and contemporary art. Didactic part of the thesis is focused on a use of text in art and its meaning. It contains an art project which aims to transfer a text into a picture - to translate a literature into language of art. The project resulted in a series of staged photographic self-portraits representing personal reflection of a topic presented in a literature. Practical part reflects examined relationship of the word and the picture. It refers to the results of the theoretical part and describes author's personal standpoint. Author refers to different ways of connection of the text and fine art and updates them. Author tries to portray a word as a picture which becomes either paradox or harmony.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectworden_US
dc.subjectpictureen_US
dc.subjectsymbolen_US
dc.subjectsignen_US
dc.subjectharmonyen_US
dc.subjecttensionen_US
dc.subjectparadoxen_US
dc.subjectslovocs_CZ
dc.subjectobrazcs_CZ
dc.subjectsymbolcs_CZ
dc.subjectznakcs_CZ
dc.subjectsouladcs_CZ
dc.subjectnapětícs_CZ
dc.subjectparadoxcs_CZ
dc.titleSlovo jako obrazcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-07
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId159721
dc.title.translatedWord as a pictureen_US
dc.contributor.refereeDaniel, Ladislav
dc.identifier.aleph002152920
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá pojmy slovo a obraz, porovnává je a snaží se zmapovat jejich rozdílnost a vztah. Sleduje slovo a obraz jako komunikační prostředky a jako nositele významů. Porovnává rozdílnost jejich vnímání a čtení. Mapuje různé přístupy ke kombinaci slov a obrazů, a tedy přítomnosti slov (textu) v obrazech, v dějinách umění i současnosti. V didaktické části se zabývám textem v umění z významového hlediska a vytvářím projekt, který má za úkol převést text na obraz - literární jazyk na výtvarný. Výsledkem tvorby žáků jsou inscenované fotografické autoportréty jako jejich osobní výpovědi reagující na téma literární ukázky. V praktické části reflektuji zkoumaný vztah textu a obrazu a hledám k němu vlastní stanovisko. Odkazuji na různé přístupy ke kombinaci textu a obrazu v dějinách umění a aktualizuji je. Snažím se zrealizovat slovo jako obraz, ať už bude významovou harmonií nebo paradoxem.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with a concept of a word and a picture, it compares these two terms, identifies the differences and describes their mutual relationship. It charts those two terms as means of communication and as bearers of meaning. It also describes different ways to combine them in art - it explores presence of a word in paintings in both historical and contemporary art. Didactic part of the thesis is focused on a use of text in art and its meaning. It contains an art project which aims to transfer a text into a picture - to translate a literature into language of art. The project resulted in a series of staged photographic self-portraits representing personal reflection of a topic presented in a literature. Practical part reflects examined relationship of the word and the picture. It refers to the results of the theoretical part and describes author's personal standpoint. Author refers to different ways of connection of the text and fine art and updates them. Author tries to portray a word as a picture which becomes either paradox or harmony.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantFulková, Marie
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021529200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV