Zobrazit minimální záznam

Bullying in the lower grades of Elementary school
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorŠvecová, Lucie
dc.date.accessioned2017-10-17T08:12:10Z
dc.date.available2017-10-17T08:12:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90375
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of bullying at the primary level of the elementary schools from the point of view of the experienced teachers that have encountered this kind of situations in their practice. The thesis consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part brings latest news from the foreign and local bibliography. It describes causes, forms, participants of bullying, and there is a comparison of different kinds of solutions. Last but not least it proposes a wide range of preventive methods. The practical part is based on case studies of the interventions of bullying in the primary school which are realized through semi-structured interviews with five teachers from different countries with different backgrounds who dealt with bullying in their practise. The results present different techniques which involved people in the intervention use to efectively solve the cases and on the other hand what slows the proces of healing down and how to overcome these obstacles. Which steps were done in the classroom and which methods of prevention teachers use. This paper includes a discussion about the difference of dealing with bullying in Czech and foreign schools. KEYWORDS bullying among children, primary school, aggression, victim, aggressor, teacher's experience, diagnostics,...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje problematice šikany v dětském kolektivu na prvním stupni základní školy, a to z pohledu učitelů, kteří mají s tímto fenoménem osobní zkušenost. Práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část přináší aktuální poznatky zahraniční i tuzemské odborné literatury. Jsou zde popsány a diskutovány poznatky o příčinách, formách, aktérech šikany a porovnána různá doporučená řešení problematiky a v neposlední řadě taktéž široká škála preventivních metod. Empirická část je založena na případových studiích řešení šikany na 1. stupni ZŠ, které jsou realizovány formou polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami z různých prostředí a zemí, které v minulosti problematiku šikany ve třídě řešili. Výsledky přináší pohled na odlišné postupy, které zainteresovaní lidé volili, co efektivnímu řešení problematiky pomáhalo a co mu naopak bránilo, jak se s překážkami v řešení problému potýkali, jaká následná opatření byla ve třídě zavedena, a jaké způsoby prevence učitelé ve svých třídách využívají. Práce taktéž obsahuje srovnání situace a způsobů řešení šikany v českých a dvou zahraničních školách. KLÍČOVÁ SLOVA šikana v dětském kolektivu, primární škola, agresivita, oběť, agresor, zkušenosti učitele, diagnostika, intervence, prevencecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbullying among childrenen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectaggressionen_US
dc.subjectvictimen_US
dc.subjectaggressoren_US
dc.subjectteacher's experienceen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectsolutionen_US
dc.subjectšikana v dětském kolektivucs_CZ
dc.subjectprimární školacs_CZ
dc.subjectagresivitacs_CZ
dc.subjectoběťcs_CZ
dc.subjectagresorcs_CZ
dc.subjectzkušenosti učitelecs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectřešenícs_CZ
dc.titleŠikana na prvním stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId161362
dc.title.translatedBullying in the lower grades of Elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeKrčmářová, Tereza
dc.identifier.aleph002152774
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje problematice šikany v dětském kolektivu na prvním stupni základní školy, a to z pohledu učitelů, kteří mají s tímto fenoménem osobní zkušenost. Práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část přináší aktuální poznatky zahraniční i tuzemské odborné literatury. Jsou zde popsány a diskutovány poznatky o příčinách, formách, aktérech šikany a porovnána různá doporučená řešení problematiky a v neposlední řadě taktéž široká škála preventivních metod. Empirická část je založena na případových studiích řešení šikany na 1. stupni ZŠ, které jsou realizovány formou polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami z různých prostředí a zemí, které v minulosti problematiku šikany ve třídě řešili. Výsledky přináší pohled na odlišné postupy, které zainteresovaní lidé volili, co efektivnímu řešení problematiky pomáhalo a co mu naopak bránilo, jak se s překážkami v řešení problému potýkali, jaká následná opatření byla ve třídě zavedena, a jaké způsoby prevence učitelé ve svých třídách využívají. Práce taktéž obsahuje srovnání situace a způsobů řešení šikany v českých a dvou zahraničních školách. KLÍČOVÁ SLOVA šikana v dětském kolektivu, primární škola, agresivita, oběť, agresor, zkušenosti učitele, diagnostika, intervence, prevencecs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of bullying at the primary level of the elementary schools from the point of view of the experienced teachers that have encountered this kind of situations in their practice. The thesis consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part brings latest news from the foreign and local bibliography. It describes causes, forms, participants of bullying, and there is a comparison of different kinds of solutions. Last but not least it proposes a wide range of preventive methods. The practical part is based on case studies of the interventions of bullying in the primary school which are realized through semi-structured interviews with five teachers from different countries with different backgrounds who dealt with bullying in their practise. The results present different techniques which involved people in the intervention use to efectively solve the cases and on the other hand what slows the proces of healing down and how to overcome these obstacles. Which steps were done in the classroom and which methods of prevention teachers use. This paper includes a discussion about the difference of dealing with bullying in Czech and foreign schools. KEYWORDS bullying among children, primary school, aggression, victim, aggressor, teacher's experience, diagnostics,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021527740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV