Role a podoba cílů v koučování
Role and the form of the goals in coaching
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90297Identifiers
Study Information System: 180136
Collections
- Kvalifikační práce [16848]
Author
Advisor
Referee
Pavlas Martanová, Veronika
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Koučování, kouč,koučovací kompetence, cíle, nastavení cíle, orientace na cíleKeywords (English)
Coaching, coach, coaching competencies, goals, goal-setting, goal orientationDiplomová práce se zabývá tématem role a podoby cílů v koučování. Téma je nahlédnuto z několika perspektiv, které jsou vzájemně konfrontovány. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, popsány psychologické principy a podstata koučování, objasněno místo cílů v koučování, shrnuty psychologické přístupy v koučování, diskutována možná úskalí cílů v koučování a na závěr teoretické části je podán stručný přehled aktuálních výzkumů. Druhá, empirická část má charakter kvantitativního výzkumu, ve kterém jsou zjišťovány postoje koučů k práci s cíli, celková orientace na cíle a kompetence vztahující se k práci s cíli. Výzkumným souborem jsou profesionální koučové v České republice. Sběr dat je realizován formou administrace sebeposuzovacího dotazníku. Položky v dotazníku se týkají stanovování cílů s koučovaným, jejich průběžného vyhodnocování a vnímaného významu. Dotazník je statisticky vyhodnocen. Ve výzkumné části práce bylo zjištěno, že většina koučů se svými klienty stanovuje cíle v koučování a pracuje s nimi v průběhu celého procesu koučování. V mezinárodním porovnání dosáhli koučové v České republice vyššího celkového skóre orientace na cíle než koučové v USA a Evropě. KLÍČOVÁ SLOVA Koučování, kouč, koučovací kompetence, cíle, nastavení cíle,...
The aim of this diploma thesis is to describe the role of the goals in coaching with focus on their form and their possible impact on the coaching process. The topic of the goals is presented from the several perspectives that are confronted each other. The thesis has two parts - the theoretical one and the empirical one. In the theoretical part of the work are defined the concepts that are related to the topic, described psychological principles and essence of coaching, clarified the role of the goals in coaching, summarized the psychological approaches in coaching, discussed possible negative consequences of the goals in coaching and at the end of the theoretical part is given a brief overview of current research of this topic. The second, empirical part is following by theoretical part. The research design is characterized by the quantitative research, where is mapped the goal orientation of the coaches and then their attitudes to work with the goals. The target group of the research are certified professional coaches in the Czech republic. The data collection is realized by the administration of a self- assessment questionnaire. Questions in the questionnaire are related to how coaches set the goals with coachees, how do they evaluate the goals during the cooperation and how do they percieve...