Teorie reklamy ekonomie a psychologie
Theory of advertisment : economics and psychology
Bakalářská práce
Autor
Spoluautor
Datum vydání
2004Klíčová slova (česky)
Práce bakalářské, Reklamy, Teorie reklamy, ekonomie, psychologiePráce Teorie reklamy: ekonomie a psychologie pojednává o základních principech disciplíny a zaměření na aplikace poznatků obecné psychologie a teoretické mikroekonomie. Autor se cíleně vyhýbá zkoumání praktických projevů reklamních kampaní a jejich dopadům a testování úspěšnosti. Práce postupuje od stručného přiblížení historického vývoje disciplíny k aktuálním otázkám imperiálnosti reklamy co do projevů a přístupů, hledá optimum výdajů firmy na reklamu, dotýká se alternativních forem reklamy ve smyslu sponzorství a reklamy v CPE a hlavně zkoumá člověka, jako příjemce reklamních sdělení. Zkoumá jeho racionalitu, procesy učení, stádovost, snobství či vrozené předpoklady.
Theory of advertising: economics and psychology deals with elementary principles of our discipline. It applies to fundamental principles of general psychology and theoretical microeconomics. Author does not mention the aspects of advertising campaign in practice, its impacts and tests of fruitfulness deliberately. Step by step he devotes historical evolution, imperialism of advertising, looking for optimum advertising costs of firm. Other themes are sponsorship, advertising in CPE and, mainly, human factor and rationality of individuals, process of learning and specific behavior as snobbery, effects of crowd or native ability.