Zobrazit minimální záznam

Aerolinie z mezinárodního pohledu
dc.contributorMiroslav Tegze
dc.contributor.authorPeška, Martin
dc.date.accessioned2019-12-17T17:00:40Z
dc.date.available2019-12-17T17:00:40Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/89930
dc.description.abstractTeroristické útoky z 11. září 2001, zpomalení ekonomického růstu, epidemie SARS, válka v Iráku a růst cen ropy měly v posledních letech negativní vliv na hospodářský vývoj celého světa. Ale právě tyto externí šoky, společně s deregulací vnitřních trhů v USA a v Evropské Unii, rozhýbaly do té doby relativně klidné vody civilního letectví. Navíc dramatický vstup nízkonákladových aerolinií na trh s mimořádně nízkými cenami letenek a jejich následný úspěch znamenal pro již tak oslabené tradiční dopravce nárůst konkurence a nutnost na tento fakt reagovat. Tito zavedení přepravci museli výrazně snížit své náklady a zefektivnit svůj provoz. Začali rovněž vzájemně těsněji spolupracovat, a to především sdružováním se do aliancí. Tato bakalářská práce se snaží především popsat a vysvětlit vzájemnou závislost jednotlivých "hráčů" leteckého trhu, kterými jsou tradiční aerolinie, nízkonákladové společnosti a stát. Detailní analýza zvolených strategií těchto hráčů a jejich vzájemného působení vyústí v poslední části do prognózy, ve které se autor pokouší nastínit budoucnost sektoru civilní letecké dopravy.cs_CZ
dc.description.abstractThe September 11th terrorist attacks, economic downturn, slump in business travel, SARS epidemic, the Iraq war, and growing oil prices all had a negative impact on the world economy. But these external shocks, together with the deregulation of US and EU internal markets, led to deep and mostly positive changes in the airline industry. The dramatic emergence and success of low-cost carriers with their unbeatably low fares meant that the traditional airlines had to react not only to the external shocks but also to this new challenge. All of these network carriers had in common struggle to cut the costs and improve efficiency. The traditional airlines began to cooperate more intensively -- especially through alliances. This bachelor thesis most of all tries to describe and explain the interdependence of the "players" on the market of civil aviation. These are the traditional carriers, low-cost airlines and the state. A detailed analysis of the players strategies and their relationships results into a final synthesis in which the author tries to outline the possible future development of the airline industry.en_US
dc.languageangličtinacs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.subjectAeroliniecs_CZ
dc.subjectPráce bakalářskécs_CZ
dc.subjectPrůmysl leteckýcs_CZ
dc.titleAirlines from international perspectiveen_US
dc.typeBakalářská prácecs_CZ
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.title.translatedAerolinie z mezinárodního pohleducs_CZ
dc.identifier.aleph000291105
thesis.degree.nameBc.cs_CZ
uk.file-availabilityVUK
dc.identifier.lisID990002911050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV