Zobrazit minimální záznam

Historical experiments as a motivating element in chemistry teaching
dc.creatorPočepická, Katarína
dc.date.accessioned2019-02-19T13:21:15Z
dc.date.available2019-02-19T13:21:15Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8820
dc.description.abstractV současnosti v českém školství probíhají změny, které kladou důraz na zvyšování kompetencí žáků. Cílem předkládané práce je přispět v tomto směru některými možnostmi ve výuce chemie a tím i k celkovému zlepšování výsledků vzdělávacího procesu. Chemie, jako učební předmět patří mezi předměty málo oblíbené, a proto při její výuce má mimořádnou úlohu motivace. Jednou se složek této motivace jsou historické reminiscence, které mohou vést žáky cestou historického poznání. V publikacích z historie chemie se dozvídáme vesměs pouze o tom kdy, kdo a z čeho co objevil, popřípadě lze nalézt schéma původní aparatury. Protože u původní literatury jsou konkrétní pracovní postupy velice těžce dosažitelné, je potřeba pro školní praxi navrhnout nové a dostupné pracovní postupy , které by tyto původní objevy ilustrovaly. Z uvedených důvodů je následující práce věnována právě tomuto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractV současnosti v českém školství probíhají změny, které kladou důraz na zvyšování kompetencí žáků. Cílem předkládané práce je přispět v tomto směru některými možnostmi ve výuce chemie a tím i k celkovému zlepšování výsledků vzdělávacího procesu. Chemie, jako učební předmět patří mezi předměty málo oblíbené, a proto při její výuce má mimořádnou úlohu motivace. Jednou se složek této motivace jsou historické reminiscence, které mohou vést žáky cestou historického poznání. V publikacích z historie chemie se dozvídáme vesměs pouze o tom kdy, kdo a z čeho co objevil, popřípadě lze nalézt schéma původní aparatury. Protože u původní literatury jsou konkrétní pracovní postupy velice těžce dosažitelné, je potřeba pro školní praxi navrhnout nové a dostupné pracovní postupy , které by tyto původní objevy ilustrovaly. Z uvedených důvodů je následující práce věnována právě tomuto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHistorické experimenty jako motivující prvek ve výuce chemiecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-02-07
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148879
dc.title.translatedHistorical experiments as a motivating element in chemistry teachingen_US
dc.contributor.refereeDušek, Bohuslav
dc.contributor.refereeHolada, Karel
dc.identifier.aleph002050461
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistryen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV současnosti v českém školství probíhají změny, které kladou důraz na zvyšování kompetencí žáků. Cílem předkládané práce je přispět v tomto směru některými možnostmi ve výuce chemie a tím i k celkovému zlepšování výsledků vzdělávacího procesu. Chemie, jako učební předmět patří mezi předměty málo oblíbené, a proto při její výuce má mimořádnou úlohu motivace. Jednou se složek této motivace jsou historické reminiscence, které mohou vést žáky cestou historického poznání. V publikacích z historie chemie se dozvídáme vesměs pouze o tom kdy, kdo a z čeho co objevil, popřípadě lze nalézt schéma původní aparatury. Protože u původní literatury jsou konkrétní pracovní postupy velice těžce dosažitelné, je potřeba pro školní praxi navrhnout nové a dostupné pracovní postupy , které by tyto původní objevy ilustrovaly. Z uvedených důvodů je následující práce věnována právě tomuto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enV současnosti v českém školství probíhají změny, které kladou důraz na zvyšování kompetencí žáků. Cílem předkládané práce je přispět v tomto směru některými možnostmi ve výuce chemie a tím i k celkovému zlepšování výsledků vzdělávacího procesu. Chemie, jako učební předmět patří mezi předměty málo oblíbené, a proto při její výuce má mimořádnou úlohu motivace. Jednou se složek této motivace jsou historické reminiscence, které mohou vést žáky cestou historického poznání. V publikacích z historie chemie se dozvídáme vesměs pouze o tom kdy, kdo a z čeho co objevil, popřípadě lze nalézt schéma původní aparatury. Protože u původní literatury jsou konkrétní pracovní postupy velice těžce dosažitelné, je potřeba pro školní praxi navrhnout nové a dostupné pracovní postupy , které by tyto původní objevy ilustrovaly. Z uvedených důvodů je následující práce věnována právě tomuto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990020504610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV