dc.creator | Počepická, Katarína | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T13:21:15Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T13:21:15Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8820 | |
dc.description.abstract | V současnosti v českém školství probíhají změny, které kladou důraz na zvyšování kompetencí žáků. Cílem předkládané práce je přispět v tomto směru některými možnostmi ve výuce chemie a tím i k celkovému zlepšování výsledků vzdělávacího procesu. Chemie, jako učební předmět patří mezi předměty málo oblíbené, a proto při její výuce má mimořádnou úlohu motivace. Jednou se složek této motivace jsou historické reminiscence, které mohou vést žáky cestou historického poznání. V publikacích z historie chemie se dozvídáme vesměs pouze o tom kdy, kdo a z čeho co objevil, popřípadě lze nalézt schéma původní aparatury. Protože u původní literatury jsou konkrétní pracovní postupy velice těžce dosažitelné, je potřeba pro školní praxi navrhnout nové a dostupné pracovní postupy , které by tyto původní objevy ilustrovaly. Z uvedených důvodů je následující práce věnována právě tomuto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | V současnosti v českém školství probíhají změny, které kladou důraz na zvyšování kompetencí žáků. Cílem předkládané práce je přispět v tomto směru některými možnostmi ve výuce chemie a tím i k celkovému zlepšování výsledků vzdělávacího procesu. Chemie, jako učební předmět patří mezi předměty málo oblíbené, a proto při její výuce má mimořádnou úlohu motivace. Jednou se složek této motivace jsou historické reminiscence, které mohou vést žáky cestou historického poznání. V publikacích z historie chemie se dozvídáme vesměs pouze o tom kdy, kdo a z čeho co objevil, popřípadě lze nalézt schéma původní aparatury. Protože u původní literatury jsou konkrétní pracovní postupy velice těžce dosažitelné, je potřeba pro školní praxi navrhnout nové a dostupné pracovní postupy , které by tyto původní objevy ilustrovaly. Z uvedených důvodů je následující práce věnována právě tomuto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Historické experimenty jako motivující prvek ve výuce chemie | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-02-07 | |
dc.description.department | Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 148879 | |
dc.title.translated | Historical experiments as a motivating element in chemistry teaching | en_US |
dc.contributor.referee | Dušek, Bohuslav | |
dc.contributor.referee | Holada, Karel | |
dc.identifier.aleph | 002050461 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistry | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistry | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | V současnosti v českém školství probíhají změny, které kladou důraz na zvyšování kompetencí žáků. Cílem předkládané práce je přispět v tomto směru některými možnostmi ve výuce chemie a tím i k celkovému zlepšování výsledků vzdělávacího procesu. Chemie, jako učební předmět patří mezi předměty málo oblíbené, a proto při její výuce má mimořádnou úlohu motivace. Jednou se složek této motivace jsou historické reminiscence, které mohou vést žáky cestou historického poznání. V publikacích z historie chemie se dozvídáme vesměs pouze o tom kdy, kdo a z čeho co objevil, popřípadě lze nalézt schéma původní aparatury. Protože u původní literatury jsou konkrétní pracovní postupy velice těžce dosažitelné, je potřeba pro školní praxi navrhnout nové a dostupné pracovní postupy , které by tyto původní objevy ilustrovaly. Z uvedených důvodů je následující práce věnována právě tomuto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | V současnosti v českém školství probíhají změny, které kladou důraz na zvyšování kompetencí žáků. Cílem předkládané práce je přispět v tomto směru některými možnostmi ve výuce chemie a tím i k celkovému zlepšování výsledků vzdělávacího procesu. Chemie, jako učební předmět patří mezi předměty málo oblíbené, a proto při její výuce má mimořádnou úlohu motivace. Jednou se složek této motivace jsou historické reminiscence, které mohou vést žáky cestou historického poznání. V publikacích z historie chemie se dozvídáme vesměs pouze o tom kdy, kdo a z čeho co objevil, popřípadě lze nalézt schéma původní aparatury. Protože u původní literatury jsou konkrétní pracovní postupy velice těžce dosažitelné, je potřeba pro školní praxi navrhnout nové a dostupné pracovní postupy , které by tyto původní objevy ilustrovaly. Z uvedených důvodů je následující práce věnována právě tomuto problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990020504610106986 | |