dc.contributor.advisor | Halászová, Věra | |
dc.creator | Maroušková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T11:42:59Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T11:42:59Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8720 | |
dc.description.abstract | Důvodů, proč jsem si vybrala toto téma, je víc. První je fakt, že nevím o podobném zpracování tématu ani o postupu, kdy se konfrontuje česká literatura s řeckou mytologií z antropologického hlediska. Je proto lákavé se tímto problémem zabývat. Dalším důvodem je můj velice kladný vztah k řecké mytologii a Řecku vůbec. Ale také to, že jsem vždy jen báje přijímala a nikdy podrobněji nepřemýšlela o jejich genezi. V neposlední řadě je mi toto téma blízké, protože mým druhým oborem je český jazyk a literatura, proto považuji za zajímavé podívat se na texty z trochu jiného pohledu, než je literární interpretace díla. Pod pojmem řecké mýty si většina z nás vybaví nějaké příběhy, vzpomene si na své dětství, kdy udiveně hltala Staré řecké báje a pověsti od E. Petišky a věřila, že podobní bohové a hrdinové skutečně existovali a kdysi dávno se to, o čem spisovatel vyprávěl, skutečně stalo. Poté, co člověk usedl do školních lavic, zjistil, že to s jejich pravdivostí nebude tak jisté. V hodinách literatury i dějepisu se dozvídáme, co to báje nebo mýty jsou, a že se sem řadí i ony pohádky, které považujeme za skutečné. Použila jsem výraz pohádky, mytologie má s tímto žánrem mnoho společného, zvlášť ta řecká má velice pohádkový ráz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Důvodů, proč jsem si vybrala toto téma, je víc. První je fakt, že nevím 0 podobném zpracování tématu ani o postupu, kdy se konfrontuje česká literatura s řeckou mytologií z antropologického hlediska. Je proto lákavé, se tímto problémem zabývat. Dalším důvodem je můj velice kladný vztah řecké mytologii a Řecku vůbec. Ale také to, že jsem vždy jen báje přijímala a nikdy podrobněji nepřemýšlela o jejich genezi. V neposlední řadě je mi toto téma blízké, protože mým druhým oborem je český jazyk a literatura, proto považuji za zajímavé podívat se na texty z trochu jiného pohledu, než je literární interpretace díla. Pod pojmem řecké mýty si většina z nás vybaví nějaké příběhy, vzpomene si na své dětství, kdy udiveně hltala Staré řecké báje a pověsti od E. Petišky a věřila, že podobní bohové a hrdinové skutečně existovali a kdysi dávno se to, o čem spisovatel vyprávěl, skutečně stalo. Poté, co člověk usedl do školních lavic, zjistil, že to s jejich pravdivostí nebude tak jisté. V hodinách literatury i dějepisu se dozvídáme, co to báje nebo mýty jsou, a že se sem řadí i ony pohádky, které považujeme za skutečné. Použila jsem výraz pohádky, mytologie má s tímto žánrem mnoho společného, zvlášť ta řecká má velice pohádkový ráz. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Odraz řecké mytologie v české literatuře | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-15 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 22341 | |
dc.title.translated | Reflection of Greek Mythology in Czech Literature | en_US |
dc.contributor.referee | Blažková, Miloslava | |
dc.identifier.aleph | 000584074 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Důvodů, proč jsem si vybrala toto téma, je víc. První je fakt, že nevím 0 podobném zpracování tématu ani o postupu, kdy se konfrontuje česká literatura s řeckou mytologií z antropologického hlediska. Je proto lákavé, se tímto problémem zabývat. Dalším důvodem je můj velice kladný vztah řecké mytologii a Řecku vůbec. Ale také to, že jsem vždy jen báje přijímala a nikdy podrobněji nepřemýšlela o jejich genezi. V neposlední řadě je mi toto téma blízké, protože mým druhým oborem je český jazyk a literatura, proto považuji za zajímavé podívat se na texty z trochu jiného pohledu, než je literární interpretace díla. Pod pojmem řecké mýty si většina z nás vybaví nějaké příběhy, vzpomene si na své dětství, kdy udiveně hltala Staré řecké báje a pověsti od E. Petišky a věřila, že podobní bohové a hrdinové skutečně existovali a kdysi dávno se to, o čem spisovatel vyprávěl, skutečně stalo. Poté, co člověk usedl do školních lavic, zjistil, že to s jejich pravdivostí nebude tak jisté. V hodinách literatury i dějepisu se dozvídáme, co to báje nebo mýty jsou, a že se sem řadí i ony pohádky, které považujeme za skutečné. Použila jsem výraz pohádky, mytologie má s tímto žánrem mnoho společného, zvlášť ta řecká má velice pohádkový ráz. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Důvodů, proč jsem si vybrala toto téma, je víc. První je fakt, že nevím o podobném zpracování tématu ani o postupu, kdy se konfrontuje česká literatura s řeckou mytologií z antropologického hlediska. Je proto lákavé se tímto problémem zabývat. Dalším důvodem je můj velice kladný vztah k řecké mytologii a Řecku vůbec. Ale také to, že jsem vždy jen báje přijímala a nikdy podrobněji nepřemýšlela o jejich genezi. V neposlední řadě je mi toto téma blízké, protože mým druhým oborem je český jazyk a literatura, proto považuji za zajímavé podívat se na texty z trochu jiného pohledu, než je literární interpretace díla. Pod pojmem řecké mýty si většina z nás vybaví nějaké příběhy, vzpomene si na své dětství, kdy udiveně hltala Staré řecké báje a pověsti od E. Petišky a věřila, že podobní bohové a hrdinové skutečně existovali a kdysi dávno se to, o čem spisovatel vyprávěl, skutečně stalo. Poté, co člověk usedl do školních lavic, zjistil, že to s jejich pravdivostí nebude tak jisté. V hodinách literatury i dějepisu se dozvídáme, co to báje nebo mýty jsou, a že se sem řadí i ony pohádky, které považujeme za skutečné. Použila jsem výraz pohádky, mytologie má s tímto žánrem mnoho společného, zvlášť ta řecká má velice pohádkový ráz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005840740106986 | |