Zobrazit minimální záznam

Trends in church education focused on upper secondary schools
dc.contributor.advisorTrojan, Václav
dc.creatorPyrochtová, Renata
dc.date.accessioned2017-06-23T09:50:37Z
dc.date.available2017-06-23T09:50:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85441
dc.description.abstractOd roku 1990, kdy církve a náboženské společnosti mohou být zřizovateli škol a školských zařízení, jejich počet velmi vzrostl. Práce odhaluje, zda byl vzestup církevních škol v České republice postupný, či většina církevních středních škol vznikla ve tříletém období těsně po sametové revoluci. Dále uvádí důvody popularity církevního školství. Jejím cílem je zmapovat vzestup církevních škol v ČR s bližším zaměřením na církevní střední školství po roce 1989 a jeho oborové zastoupení a porovnat ho s oborovým zastoupením na Slovensku. Nedílnou součástí daného přehledu je i výčet hlavních českých i zahraničních církevních organizací, které se zabývají vzdělávání. Práce vychází z historického vývoje církevních škol a popisuje jejich současné postavení v systému regionálního školství. Metodou kvantitativního šetření, obsahovou analýzou dokumentů, se věnuje otázkám komparace situace v jednotlivých kategoriích vzdělávání v církevním středním školství České republice a na Slovensku. Pro preciznější uvedení do dané problematiky je stručně popsána i situace v několika dalších evropských státech.cs_CZ
dc.description.abstractThe number of schools and education organizations founded by churches and religious communities increased a lot since 1990, when the political situation made it possible. The dissertation reveals if its increase has been stable, or if most of the secondary church education schools have arisen in three years period just after the Velvet Revolution. Then it states the main reasons for the church schools' popularity in our country. The dissertation aims to map the numbers of church schools, focusing at the secondary schools and its branch representation and compare their branch categories representation in the education system in Slovakia. Moreover, the Czech and foreign church educational organization are introduced. The dissertation is based on the historical development of church schools and describes its present position in the regional school system. The methodology of quantitative survey - content analysis is focused on the comparison between the Czech and Slovak Republic situation within the categories of secondary school education. To reach a better understanding of the issues, the situation in other EU countries has been outlined briefly.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCírkevcs_CZ
dc.subjectškolstvícs_CZ
dc.subjecttrendycs_CZ
dc.subjectstřední školstvícs_CZ
dc.subjectkřesťanské školycs_CZ
dc.subjectžidovské školycs_CZ
dc.subjectThe churchen_US
dc.subjectschool systemen_US
dc.subjecttrendsen_US
dc.subjectupper secondary schoolsen_US
dc.subjectChristian schoolsen_US
dc.subjectJewish schoolsen_US
dc.titleTrendy v církevním školství zaměřené na střední školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-23
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId185301
dc.title.translatedTrends in church education focused on upper secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeKitzberger, Jindřich
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csOd roku 1990, kdy církve a náboženské společnosti mohou být zřizovateli škol a školských zařízení, jejich počet velmi vzrostl. Práce odhaluje, zda byl vzestup církevních škol v České republice postupný, či většina církevních středních škol vznikla ve tříletém období těsně po sametové revoluci. Dále uvádí důvody popularity církevního školství. Jejím cílem je zmapovat vzestup církevních škol v ČR s bližším zaměřením na církevní střední školství po roce 1989 a jeho oborové zastoupení a porovnat ho s oborovým zastoupením na Slovensku. Nedílnou součástí daného přehledu je i výčet hlavních českých i zahraničních církevních organizací, které se zabývají vzdělávání. Práce vychází z historického vývoje církevních škol a popisuje jejich současné postavení v systému regionálního školství. Metodou kvantitativního šetření, obsahovou analýzou dokumentů, se věnuje otázkám komparace situace v jednotlivých kategoriích vzdělávání v církevním středním školství České republice a na Slovensku. Pro preciznější uvedení do dané problematiky je stručně popsána i situace v několika dalších evropských státech.cs_CZ
uk.abstract.enThe number of schools and education organizations founded by churches and religious communities increased a lot since 1990, when the political situation made it possible. The dissertation reveals if its increase has been stable, or if most of the secondary church education schools have arisen in three years period just after the Velvet Revolution. Then it states the main reasons for the church schools' popularity in our country. The dissertation aims to map the numbers of church schools, focusing at the secondary schools and its branch representation and compare their branch categories representation in the education system in Slovakia. Moreover, the Czech and foreign church educational organization are introduced. The dissertation is based on the historical development of church schools and describes its present position in the regional school system. The methodology of quantitative survey - content analysis is focused on the comparison between the Czech and Slovak Republic situation within the categories of secondary school education. To reach a better understanding of the issues, the situation in other EU countries has been outlined briefly.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV