Analýza obsahu řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků ve školách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona
Analysis of work performance management of teaching staff in the schools established under part 16 paragraph 9 of the Czech Education Act
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85439Identifikátory
SIS: 185297
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
2. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
řízení lidských zdrojů, pracovní výkon, řízení pracovního výkonu, cyklus řízení pracovního výkonu, škola zřízená podle § 16 odst. 9 školského zákona, žák s přiznanými podpůrnými opatřeními, žák s přiznanými podpůrnými opatřeními, pedagogický pracovníkKlíčová slova (anglicky)
human resource management, work performance management, cycle of work performance management, the school established under part 16 paragraph 9 of the Czech Education Act, pupil with special educational needs, teaching staffCílem práce je analyzovat obsah řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků ve školách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona. Teoretická část práce definuje pojem řízení lidských zdrojů a vymezuje jednotlivé personální činnosti jako nástroje řízení lidských zdrojů. Z personálních činností vybírá funkci řízení pracovního výkonu a za pomoci odborné literatury ji popisuje. Podrobně specifikuje především jednotlivé fáze cyklu řízení pracovního výkonu. Součástí teoretické části je popis procesu řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků spolu s vymezením specifických podmínek ve škole zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona, které mohou mít dopad na obsah sledované personální činnosti. Analytická část práce poskytuje výsledky výzkumného šetření ve školách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona. Výzkumné šetření bylo provedeno explorativní metodou dotazníku a designem případové studie. U případové studie byl sběr dat realizován metodami individuálního polostandardizovaného rozhovoru a analýzou dokumentů školy. Bylo zjištěno, že pro stanovení obsahu řízení pracovního výkonu pedagogických pracovníků ve škole zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona je využitelný obecný popis tohoto procesu vymezený v teoretické části diplomové práce, který školská praxe s mnohými...
The aim of the thesis is the analysis of the performance management of teachers in a school established in accordance with § 16 para. 9 of the Education Act. The theoretical part of the thesis specifies the concept of human resource management and defines the individual personnel activities as a tool for human resource management. It highlights from personal activities the function of performance management and describes it using the literature. It specifies in detail the phases of the cycle of the performance management process. The theoretical part contains the description of the process of performance management of teaching staff, defines the identification of the specific conditions in a school established by § 16 para. 9 of the Education Act, which may have an impact on the monitored personal activities. The analytical part of the thesis provides the results of research in primary schools established by § 16 para. 9 of the Education Act. The survey was conducted using explorative method in questionnaire and the type of the case study. The data collection in the case study was realized using individual semi-standardized interviews and the analysis of school documents and guidelines. It was found that for the determination of the performance management of teachers in a school established by § 16...