dc.contributor.advisor | Tureckiová, Michaela | |
dc.creator | Strakatá, Miroslava | |
dc.date.accessioned | 2017-06-28T09:58:21Z | |
dc.date.available | 2017-06-28T09:58:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/85404 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je zjistit priority vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách Středočeského kraje. V teoretické části jsou vymezena klíčová slova a následně se práce zabývá analýzou dokumentů státní vzdělávací politiky, které jsou členěny na strategické dokumenty, kurikulární dokumenty a právní předpisy. Prostřednictvím analýzy je v dokumentech zjištěn a zaznamenán výskyt indexovaných pojmů a jsou vytyčeny priority vzdělávání v jednotlivých dokumentech. Zjištěné údaje jsou shrnuty v závěru kapitoly. Další část práce se věnuje strategii řízení vzdělávání zaměstnanců, kde je zahrnuta identifikace a analýza vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, realizace vzdělávání a vyhodnocování vzdělávání. V praktické části jsou použity metody dotazníkového šetření pro učitele a ředitele mateřských škol Středočeského kraje, jejichž prostřednictvím jsou zjišťovány jejich priority ve vzdělávání. Dále byly zkoumány interní dokumenty osmi vybraných mateřských škol Středočeského kraje z hlediska strategie řízení vzdělávání pedagogických pracovníků a zároveň byly provedeny polostrukturované rozhovory s ředitelkami těchto mateřských škol. Závěrem diplomová práce nabízí některá doporučení, podložená výzkumem. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání, rozvoj, pedagogický pracovník, strategie,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to analyze the priorities of education and development of pedagogical staff in kindergartens of the Central Bohemian region. The theoretical part consists of definition of key words followed by the analysis of state educational dokuments which are divided into strategic, curricular and legislative. In this analysis, the indexed terms and priorities of each document are described. The outputs are given in the end of the chapter. Following part is devoted to the strategy of staff management with identification and analysis of educational needs, plan of education, its realization and assessment. The practical part contains methods of questionnaire survey. The survey is given to teachers and directors of kindergartens in Central Bohemia who summarize their own priorities in education. The analysis of documents of eight selected Central Bohemian kindergartens deals with the individual strategies of management of pedagogical staff education. Also, the semi- structured interviews with the school directors were carried out. Finally, the thesis offers several recommendations which are based on the research. KEYWORDS Continuing education, development, pedagogical staff, strategy, human resource management. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | další vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | rozvoj | cs_CZ |
dc.subject | pedagogický pracovník | cs_CZ |
dc.subject | strategie | cs_CZ |
dc.subject | řízení lidských zdrojů | cs_CZ |
dc.subject | continuing education | en_US |
dc.subject | development | en_US |
dc.subject | pedagogical staff | en_US |
dc.subject | strategy | en_US |
dc.subject | human resource management | en_US |
dc.title | Priority vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách Středočeského kraje | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-23 | |
dc.description.department | Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 185974 | |
dc.title.translated | Priorities of education and development of pedagogical staff in the kindergartens of Central Bohemia region | en_US |
dc.contributor.referee | Veteška, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 002142164 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management of Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializations in Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Centrum školského managementu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Management of Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této diplomové práce je zjistit priority vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách Středočeského kraje. V teoretické části jsou vymezena klíčová slova a následně se práce zabývá analýzou dokumentů státní vzdělávací politiky, které jsou členěny na strategické dokumenty, kurikulární dokumenty a právní předpisy. Prostřednictvím analýzy je v dokumentech zjištěn a zaznamenán výskyt indexovaných pojmů a jsou vytyčeny priority vzdělávání v jednotlivých dokumentech. Zjištěné údaje jsou shrnuty v závěru kapitoly. Další část práce se věnuje strategii řízení vzdělávání zaměstnanců, kde je zahrnuta identifikace a analýza vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, realizace vzdělávání a vyhodnocování vzdělávání. V praktické části jsou použity metody dotazníkového šetření pro učitele a ředitele mateřských škol Středočeského kraje, jejichž prostřednictvím jsou zjišťovány jejich priority ve vzdělávání. Dále byly zkoumány interní dokumenty osmi vybraných mateřských škol Středočeského kraje z hlediska strategie řízení vzdělávání pedagogických pracovníků a zároveň byly provedeny polostrukturované rozhovory s ředitelkami těchto mateřských škol. Závěrem diplomová práce nabízí některá doporučení, podložená výzkumem. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání, rozvoj, pedagogický pracovník, strategie,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the thesis is to analyze the priorities of education and development of pedagogical staff in kindergartens of the Central Bohemian region. The theoretical part consists of definition of key words followed by the analysis of state educational dokuments which are divided into strategic, curricular and legislative. In this analysis, the indexed terms and priorities of each document are described. The outputs are given in the end of the chapter. Following part is devoted to the strategy of staff management with identification and analysis of educational needs, plan of education, its realization and assessment. The practical part contains methods of questionnaire survey. The survey is given to teachers and directors of kindergartens in Central Bohemia who summarize their own priorities in education. The analysis of documents of eight selected Central Bohemian kindergartens deals with the individual strategies of management of pedagogical staff education. Also, the semi- structured interviews with the school directors were carried out. Finally, the thesis offers several recommendations which are based on the research. KEYWORDS Continuing education, development, pedagogical staff, strategy, human resource management. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021421640106986 | |