Zobrazit minimální záznam

Elaboration of Learning Problem-Tasks from the Field of Chemistry
dc.contributor.advisorRusek, Martin
dc.creatorVojíř, Karel
dc.date.accessioned2017-06-21T09:50:52Z
dc.date.available2017-06-21T09:50:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85167
dc.description.abstractTato práce se zabývá tvorbou učebních úloh přímo navazujících na Standardy pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie. Autor této práce téma zpracovával v rámci projektu Národního ústavu pro vzdělávání. Východiskem pro tvorbu úloh sloužících k ilustraci a konkretizujícímu zpřístupnění Standardů se stal rozvoj přírodovědné gramotnosti, jakožto princip výuky chemie v širších souvislostech a s přenosem do mimoškolního prostředí. Učební úlohy byly vytvářeny na základě v práci popsaných teoretických východisek přírodovědné gramotnosti a výsledků českých žáků v jejím testování, kontextu Standardů v českém kurikulárním systému, prvků problémového vyučování, typologie učebních úloh a jejich kognitivních parametrů. V průběhu tvorby byly úlohy pilotně ověřovány. Výsledky pilotního ověření byly využity v další tvorbě. Na základě metodologie popsané v této práci byl vytvořen materiál Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání - Chemie, který obsahuje ucelenou sadu učebních úloh ilustrujících dvě třetiny indikátorů ze Standardů pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the elaboration of learning problem-tasks related to the Standards for elementary education in the field of Chemistry. The author of this thesis worked on this topic within a project under National Institute for Education. The starting point for creating the tasks, illustrating and concretely expounding the Standards is the concept of science literacy. In this principle in chemistry instruction a broader context and a transfer to everyday life are applied. Learning tasks were created on the base of: science literacy and the results of Czech pupils in its testing, context of standards in Czech curricular system, elements of problem-based learning, types of learning tasks and cognitive parameters. During the elaboration of the tasks a pilot testing of selected learning tasks was realized. The results of the pilot testing were used in further designing more problem-tasks to cover one expected outcome in every topic of Chemistry within the elementary school curriculum. According to the methodology described in this thesis, a material named Methodical comments and tasks to the standards for primary education - Chemistry was created. This material contains a coherent set of learning problem-tasks illustrating two- thirds of the indicators from the standards for elementary education...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectChemiecs_CZ
dc.subjectučební úlohycs_CZ
dc.subjectpřírodovědná gramotnostcs_CZ
dc.subjectStandardy pro základní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectproblémové vyučovánícs_CZ
dc.subjectChemistryen_US
dc.subjectlearning tasksen_US
dc.subjectscience literacyen_US
dc.subjectStandards for primary educationen_US
dc.subjectproblem-based learningen_US
dc.titleTvorba učebních úloh s problémovými prvky ze vzdělávacího oboru Chemiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-31
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId169016
dc.title.translatedElaboration of Learning Problem-Tasks from the Field of Chemistryen_US
dc.contributor.refereeJanoušková, Svatava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá tvorbou učebních úloh přímo navazujících na Standardy pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie. Autor této práce téma zpracovával v rámci projektu Národního ústavu pro vzdělávání. Východiskem pro tvorbu úloh sloužících k ilustraci a konkretizujícímu zpřístupnění Standardů se stal rozvoj přírodovědné gramotnosti, jakožto princip výuky chemie v širších souvislostech a s přenosem do mimoškolního prostředí. Učební úlohy byly vytvářeny na základě v práci popsaných teoretických východisek přírodovědné gramotnosti a výsledků českých žáků v jejím testování, kontextu Standardů v českém kurikulárním systému, prvků problémového vyučování, typologie učebních úloh a jejich kognitivních parametrů. V průběhu tvorby byly úlohy pilotně ověřovány. Výsledky pilotního ověření byly využity v další tvorbě. Na základě metodologie popsané v této práci byl vytvořen materiál Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání - Chemie, který obsahuje ucelenou sadu učebních úloh ilustrujících dvě třetiny indikátorů ze Standardů pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the elaboration of learning problem-tasks related to the Standards for elementary education in the field of Chemistry. The author of this thesis worked on this topic within a project under National Institute for Education. The starting point for creating the tasks, illustrating and concretely expounding the Standards is the concept of science literacy. In this principle in chemistry instruction a broader context and a transfer to everyday life are applied. Learning tasks were created on the base of: science literacy and the results of Czech pupils in its testing, context of standards in Czech curricular system, elements of problem-based learning, types of learning tasks and cognitive parameters. During the elaboration of the tasks a pilot testing of selected learning tasks was realized. The results of the pilot testing were used in further designing more problem-tasks to cover one expected outcome in every topic of Chemistry within the elementary school curriculum. According to the methodology described in this thesis, a material named Methodical comments and tasks to the standards for primary education - Chemistry was created. This material contains a coherent set of learning problem-tasks illustrating two- thirds of the indicators from the standards for elementary education...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV