Výstavní prostor
Exhibit space
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85076Identifiers
Study Information System: 144164
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Bláha, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Art
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
prostor, funkce, vztah, galerie, uměníKeywords (English)
space, purpose, relation, gallery, artDiplomová práce navazuje na tematiku zpracovanou v rámci bakalářské práce, ve které byly sledovány především alternativní site specific výstavní prostory, tzv. nezávislé galerie v České republice a popsány z hlediska motivace a důvodů jejich založení. Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání specifických, převážně alternativních výstavních možností současného umění a deskripci soudobého fenoménu výstavního prostoru v zahraničí s ohledem na český kontext, přičemž tato zjištění rozvíjí do vlastní site specific výtvarné činnosti ve veřejném prostoru. Ta je následně transformovaná do didaktické struktury a poté realizována se studenty zvoleného pražského gymnázia ve veřejném prostoru v okolí školy. Edukační část diplomové práce je doplněna výzkumným šetřením kvalitativního charakteru, na základě něhož byla zachycena specifika zprostředkování daného tématu v rámci edukačního procesu.
This diploma thesis extends the theme of bachelor thesis, in which alternative site specific exhibition spaces, called "independent galleries", in the Czech Republic were observed and described in terms of motivation and the reasons for their establishment. The diploma thesis focuses on the study of specific mainly alternative exhibition possibilities of contemporary art and on a description of the contemporary phenomenon of exhibition space abroad regarding the Czech context. These findings are developing into its own site-specific art activity in public space, which is then transformed in educational structure and implemented with the students of a selected high school in Prague in public spaces around the school. The educational part of the thesis is complemented by a qualitative research, which helped to capture mediation specifics of the topic in the educational process.