Zobrazit minimální záznam

Reading to Young Children at Home and in Kindergarten
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorKubecová, Markéta
dc.date.accessioned2017-06-20T09:20:10Z
dc.date.available2017-06-20T09:20:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85075
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zjistit, jaké knihy čtou předškolním dětem rodiče a učitelky mateřských škol. Teoretická část vymezuje čtenářskou pregramotnost a předškolní věk, zabývá se setkáním s knihou v rodině a v mateřské škole. Vykresluje knihu jako médium, v kontrastu s dalšími komunikačními prostředky. Praktickou část je založena na smíšeném designu výzkumu: v kvantitativní části je použita metoda dotazníku a v kvalitativní hloubkové rozhovory. Respondenty jsou rodiče a učitelky mateřských škol. Nejprve jsou komparovány dotazníky a následně charakterizovány rozhodující faktory při výběru knih rodičů a preprimárních pedagogů. Dětem jsou nejčastěji předčítány pohádky a příběhy. Učitelky mateřských škol předčítají dětem bajky, rodiče ne. Navíc rodiče předčítají dobrodružnou literaturu. Tak se škola a rodina doplňují. Dětem je předkládána próza i poezie, naučná literatura i beletrie, jak doma, tak v mateřské škole. Dospělí předčítají starší knihy vydávané především nakladatelstvím Albatros či půjčované v knihovně, zároveň pečlivě vybírají nové tituly různých nakladatelství, např. Baobab a Meander. Dítěti je průměrně předčítáno 36 minut denně. Předčítání doma a v instituci vede k rozvoji čtenářské pregramotnosti a obohacuje kognitivní i emotivní život dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: čtenářská pregramotnost,...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this dissertation is to discover what kinds of books are the preschool children read by both their parents and their preschool teachers. The theoretical part defines the preliteracy of the readers and the preschool age, and describes the children's contact with books both at home and at kindergartens. Defines a book in the terms of a medium being in contrast to other communication means. The practical part is based on a mixed design of the research: the quantitative part uses the method of a questionnaire, and the qualitative part draws on the in-depth interviews, the respondents being the parents and preschool education teachers. At first, the questionnaires are compared. The decisive factors in parents and preschool educators selection of the books are characterized afterwards. The children are most frequently read storybooks and bedtime stories. Preschool teachers read out fables, parents do not. Furthermore, parents read out adventure literature. Thus, the parents and the school complement each other. Both at home and at school, children come into contact with prose as well as fiction. Adults prefer to read out older books, published mostly by Albatros Publishing, or they lend books in a library. At the same time, they carefully choose new titles of various publishing companies, for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčtenářská pregramotnostcs_CZ
dc.subjectliteratura pro děti předškolního věkucs_CZ
dc.subjectvýběr dětských knihcs_CZ
dc.subjectfaktory ovlivňující výběr knihcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectsmíšený design výzkumucs_CZ
dc.subjectpre-reading literacyen_US
dc.subjectliteracy for pre-schoolersen_US
dc.subjectchoosing a child's booken_US
dc.subjectfactors that influence the book selectionen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectmixed methods research designen_US
dc.titleCo čteme dětem předškolního věku doma a v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-30
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174225
dc.title.translatedReading to Young Children at Home and in Kindergartenen_US
dc.contributor.refereeŠťastný, Vít
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je zjistit, jaké knihy čtou předškolním dětem rodiče a učitelky mateřských škol. Teoretická část vymezuje čtenářskou pregramotnost a předškolní věk, zabývá se setkáním s knihou v rodině a v mateřské škole. Vykresluje knihu jako médium, v kontrastu s dalšími komunikačními prostředky. Praktickou část je založena na smíšeném designu výzkumu: v kvantitativní části je použita metoda dotazníku a v kvalitativní hloubkové rozhovory. Respondenty jsou rodiče a učitelky mateřských škol. Nejprve jsou komparovány dotazníky a následně charakterizovány rozhodující faktory při výběru knih rodičů a preprimárních pedagogů. Dětem jsou nejčastěji předčítány pohádky a příběhy. Učitelky mateřských škol předčítají dětem bajky, rodiče ne. Navíc rodiče předčítají dobrodružnou literaturu. Tak se škola a rodina doplňují. Dětem je předkládána próza i poezie, naučná literatura i beletrie, jak doma, tak v mateřské škole. Dospělí předčítají starší knihy vydávané především nakladatelstvím Albatros či půjčované v knihovně, zároveň pečlivě vybírají nové tituly různých nakladatelství, např. Baobab a Meander. Dítěti je průměrně předčítáno 36 minut denně. Předčítání doma a v instituci vede k rozvoji čtenářské pregramotnosti a obohacuje kognitivní i emotivní život dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: čtenářská pregramotnost,...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this dissertation is to discover what kinds of books are the preschool children read by both their parents and their preschool teachers. The theoretical part defines the preliteracy of the readers and the preschool age, and describes the children's contact with books both at home and at kindergartens. Defines a book in the terms of a medium being in contrast to other communication means. The practical part is based on a mixed design of the research: the quantitative part uses the method of a questionnaire, and the qualitative part draws on the in-depth interviews, the respondents being the parents and preschool education teachers. At first, the questionnaires are compared. The decisive factors in parents and preschool educators selection of the books are characterized afterwards. The children are most frequently read storybooks and bedtime stories. Preschool teachers read out fables, parents do not. Furthermore, parents read out adventure literature. Thus, the parents and the school complement each other. Both at home and at school, children come into contact with prose as well as fiction. Adults prefer to read out older books, published mostly by Albatros Publishing, or they lend books in a library. At the same time, they carefully choose new titles of various publishing companies, for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV