Životní styl šlechty na zámku Sychrov v 19. a 20. století jako námět pro edukační program
Lifestyle of nobility at castle Sychrov in the 19th and 20th century in the context of heritage education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84984Identifikátory
SIS: 174873
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Parkan, František
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
29. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
šlechta - 19. století - 20. století - Rohanové - Sychrov - památková edukaceKlíčová slova (anglicky)
Aristocracy - 19th century - 20th century - the Rohans - Sychrov - heritage educationVe své práci se věnuji tématu životního stylu šlechty na zámku Sychrov v 19. a 20. století. Téma je zpracováno jako námět školního projektu pro žáky základní školy a nižšího gymnázia. První část práce je zaměřená teoreticky a týká se regionálních dějin a stručných dějin zámku Sychrov v dané době. Následující část se věnuje didaktické přípravě projektu a pojmům objektové a projektové výuky. V teoretické části se zabývám také novým konceptem "The Big Six historical thinking concepts," který se podílí na rozvoji historického myšlení žáků. Poslední část popisuje samotnou realizaci projektu se žáky.
In my thesis, I would like to concentrate on a lifestyle of nobility at castle Sychrov in the 19th and 20th century. Thesis would be compiled as a project for pupils of a primary school and lower secondary school. The first part would be focused and theoretically would relate to the concept of regional history and a brief history of the castle Sychrov. The following section will be focused to didactic part of the project and concepts of object and project-based learning. In the theoretical part I also focus on the new concept "The Big Six historical thinking concepts", which participates in the development of historical thinking of pupils. The last part will be focused on the actual realization of the project with the pupil.