Využití měřícího systému PASCO v experimentální výuce přírodních věd
Experimental teaching of natural history using PASCO measuring device
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84981Identifikátory
SIS: 163794
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Andreska, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
29. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
experimentální výuka, měřící systém PASCOKlíčová slova (anglicky)
experimental teaching, measuring system PASCOTato diplomová práce na téma "Využití měřícího systému PASCO v experimentální výuce přírodních věd", je zaměřena na podporu techniky ve výuce a ukazuje na využití tohoto systému na druhém stupni základní školy. Zaměřuje se na využívání žákovské sady PASCO Sensorium - sady měřících sond, senzorů a dalšího příslušenství při experimentální výuce na vybraných základních školách v přírodovědných předmětech. Teoretická část se věnuje vymezení území Frýdlantska, fyzicko - geografické charakteristice a lokalitám, které byly použity k terénním experimentům. Dále vysvětluje vlastnosti a použití jednotlivých senzorů spojené s tímto systémem a je jakousi metodickou pomůckou pro učitele přírodovědných předmětů. Praktická část práce obsahuje vlastně zpracované experimenty použitelné při výuce přírodovědných předmětů v učebně i v terénu. Součástí je výzkum týkající se využívání tohoto experimentálního systému na vytypovaných základních školách Libereckého kraje. Klíčová slova: experimentální výuka, Pasco, pomůcka, lolkalita, měřící systém
This diploma thesis deals with the topic of "The application of the PASCO measuring system in experimental Science teaching". It is focused on the support of this technology in lessons and it shows the usage of this system at secondary school. It concentrates on the use of the pupils' set PASCO Sensorium - a set of measuring probes, sensors and other accessories, at selected secondary schools during experimental teaching in Science. The theoretical part deals with the definition of the territory Frýdlantsko, physical geographic characteristics, and localities that were used for field experiments. It also explains properties and application of individual sensors associated with this system. It is a kind of a methodical aid for teachers of Science.The practical part of the work includes experiments worked out by the author. These experiments can be used for Science teaching in the classroom or for field research. It also includes a research relating to the use of this experimental system at selected secondary schools in Liberec Region. Keywords: experimental teaching, Pasco, aid, locality, measuring system