Čeština jako druhý jazyk pro žáka s odlišným mateřským jazykem v primární škole
Czech as a second language for a pupil with a different mother tongue in primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84813Identifikátory
SIS: 174890
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Laufková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Žák cizinec, čeština jako cizí jazyk, čeština jako druhý jazyk, vzdělávání cizinců, práce s žáky cizinci, integrace, žák s odlišným mateřským jazykem, kulturní odlišnosti, primární škola, učebniceKlíčová slova (anglicky)
Pupil - foreigner, Czech as a foreign language, Czech as a second language, teaching foreigners, working with foreign pupils, integration, pupil with a different mother tongue, cultural differences, primary school, textbookDiplomová práce se zabývá výukou češtiny jako druhého jazyka pro žáky s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni základní školy. Shromažďuje a prezentuje odborné poznatky týkající se tohoto tématu. Diplomová práce vysvětluje rozdíl mezi češtinou jako druhým jazykem, češtinou jako cizím jazykem a porovnává je. V práci je zkoumáno, co je nezbytné při plánování výuky, pokud je učitel začínající, dále jsou popsány rozličné materiály a detailně učebnice Domino 1 z pohledu začínajícího učitele češtiny pro cizince. V praktické části diplomové práce jsou podrobeny analýze 3 témata. Na základě této analýzy a kompletní analýzy teoretických poznatků, učebnic a materiálů vznikla doporučení pro začínající učitele kroužku češtiny pro cizince. Dále se práce zabývá využitelností učebnice češtiny jako druhého jazyka v běžné výuce. Praktická část obsahuje také náměty na hry v hodinách češtiny pro cizince nebo ukázky pracovních listů. Výsledkem práce je zhodnocení učebního materiálu a ukázka dalších pomůcek, které mohou být využity v hodinách češtiny pro cizince. KLÍČOVÁ SLOVA Žák cizinec, čeština jako cizí jazyk, čeština jako druhý jazyk, vzdělávání cizinců, práce s žáky cizinci, integrace, žák s odlišným mateřským jazykem, kulturní odlišnosti, primární škola, učebnice
This thesis deals with teaching Czech as a second language for pupils with a different mother tongue at primary school. Collects and presents professional findings on this topic. Diploma thesis explains the difference between Czech as a second language and Czech as a foreign language and compares them. The thesis examined what is necessary when the teacher is planning the lesson. Further, describes in detail the various materials and textbook Domino 1 in terms of a beginning teacher of Czech for foreigners. In the practical part of the thesis submitted to analyse three topics. Based on this analysis and complete analysis of theoretical knowledge, textbooks, and materials originated recommendations for a beginning teachers. The thesis also deals with a utility of textbooks of Czech as a second language in a regular classroom. The practical part includes ideas for games in a lesson or samples of worksheets. The result of the work is to evaluate teaching materials and sample other tools that can be used in the Czech lessons for foreigners. KEYWORDS Pupil - foreigner, Czech as a foreign language, Czech as a second language, teaching foreigners, working with foreign pupils, integration, pupil with a different mother tongue, cultural differences, primary school, textbook