dc.contributor.advisor | Svobodová, Irena | |
dc.creator | Neumannová, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2017-06-15T07:38:42Z | |
dc.date.available | 2017-06-15T07:38:42Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84811 | |
dc.description.abstract | My dissertation involves teaching students in elementary schools. The task of my theoretical portion is retaining basic swimming lessons for children in swimming schools. The practical portion is focused on the findings of the children's abilities based upon the output and input test of basic swimming skills. Another part of the practical portion involves creating a twenty hour educational program and design the classroom's cirrculum. Between the main methods of my research, it involves observing children, and scoring their abilities to accomplish basic swimming skills with comparing obtained data. KEYWORDS definition of swimming, elementary students, swimming schools, basic swimming lesson, basic swimming skill | en_US |
dc.description.abstract | Práce se zabývá plaveckou výukou žáků na prvním stupni základní školy. Úkolem teoretické části je ukotvení základní plavecké výuky pro žáky prvního stupně v plaveckých školách. Praktická část je zacílena na zjištění plavecké úrovně dětí na základě vstupního a výstupního testu základních plaveckých dovedností. Dalším úkolem v praktické části je tvorba dvacetihodinového výukového plánu a návrh školního vzdělávacího programu. Mezi hlavní metody výzkumného šetření je zařazeno pozorování a bodové hodnocení základních plaveckých dovedností s následujícím zhodnocením a srovnáním získaných dat. KLÍČOVÁ SLOVA význam plavání, mladší školní věk, plavecké školy, základní plavecký výcvik, základní plavecké dovednosti | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | plavecký výcvik | cs_CZ |
dc.subject | výuka | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | plavecké školy | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací program | cs_CZ |
dc.subject | plavecké pomůcky | cs_CZ |
dc.subject | swimming training | en_US |
dc.subject | teaching | en_US |
dc.subject | pupil | en_US |
dc.subject | swimming schools | en_US |
dc.subject | educational program | en_US |
dc.subject | swimming aids | en_US |
dc.title | Plavecký výcvik žáků na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-25 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 175075 | |
dc.title.translated | Swimming training of pupils at the lower school of primary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Mojžíš, Otakar | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá plaveckou výukou žáků na prvním stupni základní školy. Úkolem teoretické části je ukotvení základní plavecké výuky pro žáky prvního stupně v plaveckých školách. Praktická část je zacílena na zjištění plavecké úrovně dětí na základě vstupního a výstupního testu základních plaveckých dovedností. Dalším úkolem v praktické části je tvorba dvacetihodinového výukového plánu a návrh školního vzdělávacího programu. Mezi hlavní metody výzkumného šetření je zařazeno pozorování a bodové hodnocení základních plaveckých dovedností s následujícím zhodnocením a srovnáním získaných dat. KLÍČOVÁ SLOVA význam plavání, mladší školní věk, plavecké školy, základní plavecký výcvik, základní plavecké dovednosti | cs_CZ |
uk.abstract.en | My dissertation involves teaching students in elementary schools. The task of my theoretical portion is retaining basic swimming lessons for children in swimming schools. The practical portion is focused on the findings of the children's abilities based upon the output and input test of basic swimming skills. Another part of the practical portion involves creating a twenty hour educational program and design the classroom's cirrculum. Between the main methods of my research, it involves observing children, and scoring their abilities to accomplish basic swimming skills with comparing obtained data. KEYWORDS definition of swimming, elementary students, swimming schools, basic swimming lesson, basic swimming skill | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |