dc.contributor.advisor | Marádová, Eva | |
dc.creator | Tomanová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-06-14T09:04:47Z | |
dc.date.available | 2017-06-14T09:04:47Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84779 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis occupies with the health literacy of future and currently practicing teachers. It is focused on one part of the health literacy - nourishment. The aim of the thesis is to find out on which level of the health literacy in nourishment the teachers are and if they apply their knowledge not only in their professional life but also in their personal life. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is focused on the defining of the terms health, health literacy, the characteristic of the group of teachers and their division into subgroups. There are also described the aspects of health nourishment and the recommendation from the experts on the healthy lifestyle. The practical part includes the analysis of the data which were gained thanks to the questionnaires. In the end, the pieces of knowledge are summarized. | en_US |
dc.description.abstract | Práce se zabývá úrovní zdravotní gramotnosti budoucích i současně praktikujících pedagogů. Zaměřena je na vybranou oblast zdravotní gramotnosti, a to na výživu. Cílem práce je zjistit, jakou úrovní zdravotní gramotnosti ve zmíněné oblasti disponují pedagogičtí pracovníci a jestli své znalosti uplatňují nejen v profesním, ale i v osobním životě. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V části teoretické se věnuje vymezení pojmů zdraví, zdravotní gramotnost, charakteristice skupiny pedagogů a jejich rozdělení do podskupin, dále jsou v této části popsány aspekty zdravého stravování a doporučení od odborníků týkající se zdravého způsobu života. Praktická část obsahuje analýzu dat získaných pomocí dotazníkového šetření, v závěru jsou tyto poznatky shrnuty. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | zdraví | cs_CZ |
dc.subject | zdravotní gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | zdravý životní styl | cs_CZ |
dc.subject | výživa | cs_CZ |
dc.subject | pedagogičtí pracovníci | cs_CZ |
dc.subject | health | en_US |
dc.subject | health literacy | en_US |
dc.subject | healthy lifestyle | en_US |
dc.subject | nutrition | en_US |
dc.subject | educators | en_US |
dc.title | Zdravotní gramotnost pedagogů se zaměřením na jejich působení v oblasti nutriční výchovy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-22 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 176458 | |
dc.title.translated | Health literacy of teachers which is focused on their functioning in the area of nutritious education | en_US |
dc.contributor.referee | Kovaříková, Miroslava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá úrovní zdravotní gramotnosti budoucích i současně praktikujících pedagogů. Zaměřena je na vybranou oblast zdravotní gramotnosti, a to na výživu. Cílem práce je zjistit, jakou úrovní zdravotní gramotnosti ve zmíněné oblasti disponují pedagogičtí pracovníci a jestli své znalosti uplatňují nejen v profesním, ale i v osobním životě. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V části teoretické se věnuje vymezení pojmů zdraví, zdravotní gramotnost, charakteristice skupiny pedagogů a jejich rozdělení do podskupin, dále jsou v této části popsány aspekty zdravého stravování a doporučení od odborníků týkající se zdravého způsobu života. Praktická část obsahuje analýzu dat získaných pomocí dotazníkového šetření, v závěru jsou tyto poznatky shrnuty. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis occupies with the health literacy of future and currently practicing teachers. It is focused on one part of the health literacy - nourishment. The aim of the thesis is to find out on which level of the health literacy in nourishment the teachers are and if they apply their knowledge not only in their professional life but also in their personal life. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is focused on the defining of the terms health, health literacy, the characteristic of the group of teachers and their division into subgroups. There are also described the aspects of health nourishment and the recommendation from the experts on the healthy lifestyle. The practical part includes the analysis of the data which were gained thanks to the questionnaires. In the end, the pieces of knowledge are summarized. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |