Dramatická výchova jako podpora sociálního klimatu třídy se zaměřením na kooperaci žáků
Drama in education as promoting of social climate of class focused on cooperation with pupils
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84750Identifikátory
SIS: 161519
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holemá, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
kooperace, vztahy, třídní klima, dramatická výchova, kompetence, socializace, praxeKlíčová slova (anglicky)
cooperation, relationship, classroom climate, drama in education, competence, socialization, practiceDiplomová práce je zaměřena na rozvoj kooperativních dovedností v rámci jednoho vybraného ročníku základní školy, které vedou ke zlepšení klimatu třídy. Nástrojem pro splnění cíle si vybírá metody dramatické výchovy. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část vychází z psychologických obsahů, charakterizuje kooperaci, věnuje se kooperativnímu učení a roli učitele. Odůvodňuje potřebu rozvoje kooperace žáků. O dramatické výchově pojednává ve spojení s kooperací a popisuje její metody a cvičení. K praktické části je využit kvalitativní výzkum pro sledování, analyzování, realizování a reflektování spolupráce ve třetí třídě základní školy. Tato práce hledá možnosti využití dramatických metod jako nástroje pro rozvoj kooperativních dovedností žáků.
The diploma thesis is focused on development of cooperative skills within one selected class of elementary school, which lead to improved climate class. To meet the objektive of choosing tools drama education, its methods and exercises. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is based on psychological content, it characterized by cooperation, it deals with the cooperative learning and the role of the teacher. It justifies need to develop cooperation between pupils. The drama in education discussed in conjunction with cooperation and describes its methods and exercises. The practical part is used quality research for monitoring, analyzing, implementing and reflecting cooperation in third grade of elementary schools. This thesis seeks to use dramatic methods as tools for the development of cooperative skills of pupils.