Porovnání výsledků učení žáků s průměrným a podprůměrným prospěchem v hodinách vedených frontálně s hodinami vystavěnými na principech dramatické výchovy
Comparison of learning effectivity of pupils with lawer results in lessons taught frontal with lessons build on principles of Drama in Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84743Identifikátory
SIS: 174195
Kolekce
- Kvalifikační práce [18629]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marušák, Radek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Porovnání, žáci, slabší prospěch, frontální výuka, dramatická výchova, učení, efektivita, vyhodnoceníKlíčová slova (anglicky)
Comparison, pupils, lawer results, frontal teaching, Drama in Education, learning, effectivity, evaluationTato práce je zaměřena na žáky s průměrným a podprůměrným prospěchem. Porovnává dva typy výuky - dramatickou výchovu s frontální metodou obohacenou o moderní prvky vyučování (v práci je tato metoda nazvána klasická výuka). Jejím cílem je zodpovědět otázku, která z těchto dvou metod výše uvedeným žákům více vyhovuje. Při výzkumu je zvoleno praktické provedení obou metod a porovnání jejich výsledků, tedy toho, jaké množství informací si žáci dokázali z hodin vedených onou metodou zapamatovat. K ověření je pak vybrána dotazníková metoda. Teoretická část práce se zabývá žákem mladšího školního věku a jeho schopností učit se. Dále rozebírá vývoj českého školství po roce 1989, zejména oblasti týkající se přístupu školy / učitele k žákovi. Pro tuto práci je též velmi důležitá dramatická výchova, které je věnována celá jedna kapitola. Závěr teoretické části patří oblasti výzkumu. V praktické části jsou pak zmíněny podmínky realizace výzkumu, samotná realizace a její reflexe a v závěru pak vyhodnocení získaných dat.
This diploma thesis is focused on pupils with average and below-average school results. The author of the thesis compares two teaching methods - drama teaching education and frontal teaching with modern teaching methods (in the thesis this method is being referred to as traditional education). The aim of the thesis is to find out which of these two methods pupils mentioned above prefer. In order to achieve this aim in the empirical part, the author of the thesis used both methods while teaching and compared the results - the amount of information that the pupils managed to remember from the lessons from the methods had been used. A questionnaire was used to validate the research results. The theoretical part is devoted to a lower school pupil and his ability to study. Then the author of the thesis is focused on Czech school system after 1989, especially on approaches of a school / a teacher to a pupil. To drama education, which is very important for this thesis, the whole chapter was devoted. The final part of the theoretical part is devoted to research methods. In the practical part, the conditions of the realization of the author's research, its realization and reflection are being mentioned. In the conclusion, the results from the obtained data are presented.