Kvalita pracovních listů v ČR pro rozvoj předmatematické gramotnosti
Quality of Worksheets in the Czech republic for developement of Pre-mathematics literacy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84401Identifikátory
SIS: 132122
Kolekce
- Kvalifikační práce [18629]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kropáčková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
14. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
pracovní list, mateřská škola, předmatematická gramotnostKlíčová slova (anglicky)
work sheet, kindergarten, pre-athematics literacyDiplomová práce se zabývá hodnocením pracovních listů zaměřených na předmatematickou gramotnost. Analýza 190 pracovních listů se opírá o pět vybraných klíčových kritérií. Tato analýza je porovnána s analýzou řešení vybraných pracovních listů padesáti studenty s analýzou řešení dvaceti jedna dětmi předškolního věku. Porovnání výsledků ukazuje na potřebu odborně hodnotit a korigovat pracovní listy z pohledu matematického, jazykového a didaktického ještě před jejich publikací. KLÍČOVÁ SLOVA: pracovní list, předmatematická gramotnost, školní zralost, dítě předškolního věku, mateřská škola
The Final thesis deals with the evaluation of worksheets based on pre-mathematics literacy. The analysis of 190 worksheets is supported with five chosen key criteria. This analysis is compared with the analysis of solutions of both, the selected worksheets of 50 students and 21 children of the pre-school age. This comparison of results shows the need of professional evaluation and correction of the worksheets from the mathematics, language and didactic angle of view just before their release. KEYWORDS: worksheet, pre-mathematics literacy, school maturity, pre-school child, kindergarten