Zobrazit minimální záznam

Development of the reader in sixth to nineth grades: basic reading strategies
dc.contributor.advisorHausenblas, Ondřej
dc.creatorLavičková, Marie
dc.date.accessioned2017-06-02T12:08:58Z
dc.date.available2017-06-02T12:08:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84340
dc.description.abstractPráce se zabývá rozvojem čtenáře na druhém stupni základní školy se zaměřením na základní čtenářské strategie. Vyjasňuje pojmy funkční gramotnost a čtenářská gramotnost. Na základě mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS zkoumá stav čtenářství českých žáků. Sleduje, jaké je zastoupení čtenářských strategií v RVP-ZV a pohlíží na některé řady učebnic, zda podporují čtenářství a podněcují k využívání strategií. Práce zkoumá, co je základními čtenářskými strategiemi, jaké je jejich uplatnění ve výuce, co žádá tato výuka po učiteli a jaká jsou její možná úskalí. Teoretické poznatky jsou ověřeny modelovými hodinami navržených výukových lekcí.cs_CZ
dc.description.abstractThe work deals with the development of readers at second stage of elementary schools with focus to basic reading strategies. Clarifies the concepts of functional literacy Reading literacy. Based on the international research PISA and PIRLS examines the state of reading Czech pupils. It monitors what is the representation of reading strategies in RVP ZV and looks at some of the group of textbooks if promote reading and encourage the use of strategies. The work examines what is the basic readership strategies, what is their application in teaching, what require this lesson for teacher and what are the possible pitfalls. Theoretical knowledge is verified by modeled lessons designed by tutorial course.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčtenářské strategiecs_CZ
dc.subjectkladení otázekcs_CZ
dc.subject2. stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectreading strategiesen_US
dc.subjectquestioningen_US
dc.subjectupper middle schoolen_US
dc.titleRozvoj čtenáře na 2.stupni ZŠ: Základní čtenářské strategiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId159588
dc.title.translatedDevelopment of the reader in sixth to nineth grades: basic reading strategiesen_US
dc.contributor.refereeHník, Ondřej
dc.identifier.aleph002102124
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - French Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - French Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá rozvojem čtenáře na druhém stupni základní školy se zaměřením na základní čtenářské strategie. Vyjasňuje pojmy funkční gramotnost a čtenářská gramotnost. Na základě mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS zkoumá stav čtenářství českých žáků. Sleduje, jaké je zastoupení čtenářských strategií v RVP-ZV a pohlíží na některé řady učebnic, zda podporují čtenářství a podněcují k využívání strategií. Práce zkoumá, co je základními čtenářskými strategiemi, jaké je jejich uplatnění ve výuce, co žádá tato výuka po učiteli a jaká jsou její možná úskalí. Teoretické poznatky jsou ověřeny modelovými hodinami navržených výukových lekcí.cs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with the development of readers at second stage of elementary schools with focus to basic reading strategies. Clarifies the concepts of functional literacy Reading literacy. Based on the international research PISA and PIRLS examines the state of reading Czech pupils. It monitors what is the representation of reading strategies in RVP ZV and looks at some of the group of textbooks if promote reading and encourage the use of strategies. The work examines what is the basic readership strategies, what is their application in teaching, what require this lesson for teacher and what are the possible pitfalls. Theoretical knowledge is verified by modeled lessons designed by tutorial course.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990021021240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV