Volnočasové aktivity sluchově postižených dětí mladšího školního věku
The Recreational Activities of Hearing-impaired Children of a Young School Age
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8360Collections
- Kvalifikační práce [14370]
Author
Advisor
Referee
Kotvová, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Special Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords
Keywords not foundV diplomové práci se zaměřím na využívání volného času na školách pro sluchově postižené. V teoreticko - literární části budu popisovat způsob trávení volného času sluchově postižených dětí mladšího školního věku v rodinném, školním i mimoškolním prostředí. V prakticko - výzkumné části se zaměřím na profil škol pro sluchově postižené, přičemž bych se chtěla podrobněji dotknout jednotlivých aktivit provozovaných ve volném i v mimoškolním čase sluchově postižených dětí mladšího školního věku. Cílem šetření bude zjistit, do jaké míry ovlivňuje rodinné, školní a mimoškolní prostředí sluchově postiženého školáka mladšího školního věku, respektive jakým způsobem se tento vliv odráží v jeho volném čase a v chování.
In my diploma work I would like to focus on theme of spending free time in school for hearing impaired children (age 6-12) . The work has two parts. In the first one - theoretical- literary - I will describe types of spending free time of deaf and hard of hearing children different enviroments : family, school, out of school. In the second one -practical research - I will focus on the profile of school for hearing impaired children. I would like to touch the problem of activities (during the school time and free time) which are offered by each school for hearing impaired children aged 6-12. Aim of the research is to find out how much enviroments (family, school and out of school) affect childrens behaviors and their free time activities.