Výkonnost dětí mladšího školního věku v letech 1985 a 2015
Achievement of young school - aged children from 1985 to 2015
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83288Identifiers
Study Information System: 179521
Collections
- Kvalifikační práce [16847]
Author
Advisor
Referee
Dvořáková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Atletika, Dětský odznak zdatnosti, mladší školní věk, skok do dálky z místa, běh na 50m, hod kriketovým míčkemKeywords (English)
Athletics, 'Children's fitness badge', younger school-age, the standing long jump, 50 meters sprint, cricket ball throwTato diplomová práce je věnovaná tématu zjišťování úrovně výkonů ve vybraných disciplínách žáků mladšího školní věku v porovnání s výsledky Dětského odznaku zdatnosti. Data pochází ze dvou menších škol středočeského kraje - ZŠ Kounice z roku 1989 a ZŠ Sedlčany z roku 2015. V práci se dále věnuji rozdílnosti výsledků mezi sportujícími a nesportujícími žáky, mezi chlapci a dívkami, ale také tomu, zda by dnešní žáci dokázali splnit základní hodnoty z bodovací tabulky DOZ. V rámci testování se věnuji těmto disciplínám - skok do dálky z místa, běh na 50m a hod kriketovým míčkem. Praktická část je realizována formou měření výkonů v určitých disciplínách, kde se měří zvlášť výkony chlapců a děvčat v jednotlivých ročnících. Jejich výkony jsou následně porovnávány a hodnoceny pomocí testovací baterie Dětského odznaku zdatnosti.
This thesis is devoted to the topic of detection of the level in selected disciplines of today's younger school-age children in comparison with the results of the 'Children's fitness badge' competition. Data comes from two smaller schools of the Central Bohemian region - Kounice Elementary School, year 1989 and from elementary school Sedlčany, year 2015. The thesis also discusses the differences between results in physically active and inactive pupils, between boys and girls, as well as the ability of today's students to meet the elementary level of the 'Children's fitness badge' points table. I study these disciplines - the standing long jump, the 50 meters sprint and the cricket ball throw for my testing. The practical part is realized by the measuring performance in certain disciplines. The performance of boys and girls in each grade are measured separately. Their performances are compared and evaluated by using a test battery 'Children's fitness badge'.