Zkušenosti žáků vybrané základní školy s návykovými látkami
Experience of selected upper secondary school pupils with drugs
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82351Identifikátory
SIS: 162243
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučírek, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
16. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Návykové látky, prevence, škola, rodina, školní metodik prevenceKlíčová slova (anglicky)
Drugs, preventions, school, family, the school methodist of preventionsDiplomová práce se zabývá problematikou návykových látek se zaměřením na zkušenosti s těmito látkami u žáků II. stupně vybrané základní školy. Teoretická část práce se věnuje oblastem, které s danou tématikou souvisí (prevence, faktory mající vliv na užívání návykových látek, jednotlivé návykové látek atd.). Praktická část je tvořena výzkumným kvantitativním šetřením formou dotazníku. Zjištěné informace jsou zpracovány prostřednictvím tabulek a grafů. V závěru praktické části nalezneme rozhovor se školním metodikem prevence působícím na této škole. Z analýzy dat vyplývá, že užívání návykových látek je stále aktuálním problémem, byť se v roce 2015 zvýšil počet těch, kteří si myslí, že návykové látky jsou škodlivé. Ve srovnání s rokem 2012 klesl počet uživatelů marihuany o 11%. Předpoklad, že častějšími uživateli alkoholu jsou dívky, se nepotvrdil. Naopak potvrzeno bylo, že v oblasti prevence hraje nejdůležitější roli rodina. Výsledky šeření mohou poskytnout informace základní škole, na které byl výzkum proveden.
This study explores experience with addictive substances of secondary school children from one chosen grammar school. The theoretical part focuses on a quantitative research using a questionnaire. Identified themes from the research are synthesized using tables and grafts. Furthermore, the final part of this study contains an interview with the school methodologists preventer. Analysed data showed, that the use of addictive substances remains a current problem and the number of the users has increased in 2015, even though that the users are aware of the side effects. It was also identified that after comparing findings from a study conducted in 2012, the number of cannabis users has decreased about 11%. Hypothesis, that girls are frequenter users has not been confirmed. Conversely, it was confirmed that family play an important part of prevention. This study may provide invaluable information to the secondary school.