Šikana učitele v současném kontextu
Teachers bullied in contemporary times
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82332Identifikátory
SIS: 170100
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bendl, Stanislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
16. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Šikana, osobnost učitele a žáka, prevence, agrese, kyberšikanaKlíčová slova (anglicky)
Bullying, personalities of the teachers and students, prevention, aggression, cyberbullyingDiplomová práce se zabývá problematikou šikanování učitelů. Ukazuje, jaké faktory ovlivňují to, že žáci šikanují pedagogy, a hledá možnosti, jak mohou pedagogové šikaně učitelů předcházet. Teoretická část úzce souvisí s výzkumnou částí a mnohé jevy v ní obsažené vycházejí z poznatků z výzkumu. Výzkum specificky rozebírá kyberšikanu učitele. Je založený na osmnácti videích souvisejících s touto problematikou. Videa zachycují šikanu nebo je samotná nahrávka a její následné zveřejnění nástrojem pro ponížení učitele. Výzkumný vzorek z řad pedagogů a žáků vyjadřuje své postoje a názory k daným nahrávkám a následuje analýza založená na kvalitativním výzkumu. Výzkumná část zjišťuje, na čí straně je selhání, zda se žáci snaží učitele vyštvat ze školy a jakým způsobem by měl kantor v dané situaci reagovat. Diplomová práce může pomoci všem, kteří chtějí vědět, jak by měli v dnešní době vhodně s žáky ve škole pracovat, aniž by se stali terčem tyranie ze strany žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis examines the problem of pupils bullying teachers. It describes what factors influence students bullying teachers, and searching for ways how to prevent it. The theoretical and the research part are closely related. Many points in the theoretical part were influenced by the research made. The research examines specifically cyberbullying of teachers. It is based on eighteen videos showcasing this topic. Some of these videos were recorded while bullying was happening, or they were the tool to bully the teacher when made public. The research sample of teachers and students expressed their stand and opinion about the recordings. An analysis based on the qualitative research followed. The research part discovers the trigger and if the purpose of the bullying was to cause the teacher to leave school. It also describes how teachers should respond in that particular situation. The thesis can help teachers avoid becoming target of the tyranny from students by showing them how to deal with these children. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)