Mezifiremní mentoring
Intercompany mentoring
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82324Identifikátory
SIS: 173236
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lisnerová, Romana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
19. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Vzdělávání, rozvoj, mezifiremní, mentoring, mentor, mentee, HR, koordinátor, firemní kultura, etický kodexKlíčová slova (anglicky)
Learning, development, intercompany, mentoring, mentor, mentee, HR, coordinator, company culture, code of ethicsDiplomová práce se věnuje problematice mezifiremního mentoringu, jeho teoretickému vymezení a konkrétnímu využití v praxi určité společnosti. Cílem práce je definovat mezifiremní mentoring, jakožto novou formu firemního vzdělávání, podrobně jej analyzovat a zhodnotit jeho přínos do konkrétní firmy. V teoretické části jsou s pomocí SWOT analýzy nalezeny jeho silné/slabé stránky a možné příležitosti či hrozby. Zhodnocení mezifiremního mentoringu staví na základě rozhovorů s mentory, mentees a v neposlední řadě s nadřízenými jednotlivých mentees. Tyto polostrukturované rozhovory jsou zaměřeny na zjištění silných/slabých stránek a příležitostí/hrozeb mezifiremního mentoringu, čili i praktická část využívá SWOT analýzy. Výstupem práce je závěrečné shrnutí a vlastní návrhy na zlepšení. Výsledky práce mohou pomoci těm firmám, které hledají nové způsoby pro rozvoj svých zaměstnanců, či které váhají se mezifiremního mentoringu zúčastnit. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání, rozvoj, mezifiremní, mentoring, mentor, mentee, HR, koordinátor, firemní kultura, etický kodex
The diploma thesis is dedicated to the intercompany mentoring issue, its thorough description and specific practical application in the company. The objectives are to define the intercompany mentoring as a new form of corporate learning, to analyze it in detail and to assess its benefits to the certain company. Its strengths / weaknesses and the possible opportunities and threats are found in the theoretical part via SWOT analysis. The assessment of intercompany mentoring is based on the interviews with mentors, mentees and last but not least with mentees' superiors. These semi-structured interviews are focused on finding of the strengths / weaknesses and the opportunities or threats. It means that the SWOT analysis is used also in the practical part of the thesis. The output of the thesis is the final resume and my personal improvement proposals. The results of the thesis can help those companies that are looking for new ways to develop their employees or which are hesitating to participate in the intercompany mentoring. KEYWORDS Learning, development, intercompany, mentoring, mentor, mentee, HR, coordinator, company culture, code of ethics
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Mentoring v období profesní adaptace učitelů na středních školách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOAndrová, Irena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 19. 5. 2016Diplomová práce je zaměřena na proces mentoringu a jeho uplaňování v procesu profesní adaptace učitelů na středních školách. Cílem práce je na základě literární rešerše dostupné literatury a výsledků výzkumného šetření ... -
Role mentora v podmínkách základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPráchenská, Daniela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 26. 5. 2015 -
Možnosti využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČmochová, Markéta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 1. 9. 2016Bakalářská práce podává přehled o možnostech využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci, specifikuje situace, ve kterých lze užití mentoringu definovat jako efektivní. Obsahem práce je identifikace ...