Profesní kompetence učitelek MŠ Chodov k výtvarným činnostem
Professional art work competencies of teachers at MS Chodov
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82290Identifikátory
SIS: 159530
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kafková, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
24. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Klíčová slova: profesní kompetence, profesní kvalita a standard, výtvarné kompetence, psychodidaktické kompetence, kvalifikace, evaluační výzkum, zlepšování vzdělávací praxeKlíčová slova (anglicky)
Key words: professional competencies, professional quality and standard, arts competencies, psycho-didactic competencies, qualification, evaluative research, improving educational practiceV návaznosti na bakalářskou práci se diplomová práce hlouběji věnuje rozporu současné teorie a didaktiky výtvarné výchovy a edukační reality předškolního vzdělávání. Podstatou této práce je evaluační výzkum, jenž se zabývá současným stavem kompetencí konkrétních pedagožek vybrané MŠ. Triangulace metod sběru dat, zahrnující pozorování, nestrukturovaný rozhovor a fotodokumentaci výtvarných prací, umožňuje danou problematiku integrací více pohledů skutečně postihnout. Z poznatků takto komplexně pojaté analýzy vychází návrhy a doporučení pro zlepšení dané praxe a další profesní rozvoj pedagožek MŠ.
Following my Bachelor's Project the goal of this Thesis is to examine more deeply the contradiction between the current theory and didactics of the Art Education and the educational reality of the pre-school education. The essence of this Thesis is an evaluation research concerning the current competence conditions of individual educationalists of the particular nursery. The data collection methods triangulation including observation, unstructured interview and photo documentation of art works allows to grasp the given issue of individual views integration. My proposals and recommendations in order to improve the given practice and achieve a further professional development of the educationalists are based on this complex analysis.