Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v zájmovém vzdělávání
Educational needs of teachers in leisure education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82287Identifikátory
SIS: 175579
Katalog UK: 990020889080106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šafránková, Jana Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
19. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
kompetence, kompetenční model, pedagogický pracovník, vzdělávací potřeby, vzdělávání zaměstnanců, zájmové vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
competency, competence model, educational needs, education of workers, pedagogical worker, after-school educationTématem diplomové práce je identifikace vzdělávacích potřeb pedagogů volného času v zájmovém vzdělávání. Teoretická část se zabývá identifikací a analýzou vzdělávacích potřeb. Dále se zaměřuje na vzdělávání zaměstnanců, jejich kompetence a využití kompetenčního přístupu k jejich vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o zájmovém vzdělávání a působení pedagoga volného času. Cílem výzkumné části je identifikace vzdělávacích potřeb uvedených pracovníků a specifikace jejich kompetencí. Výzkumná část zahrnuje šetření realizované technikou nestrukturovaných písemných rozhovorů. Na základě analýzy získaných informací jsou specifikovány kompetence pedagoga volného času a je vytvořen jeho kompetenční model, který lze využít pro výběr, hodnocení, odměňování a další vzdělávání zaměstnanců působících v zájmovém vzdělávání. Identifikace vzdělávacích potřeb nabízí pedagogům volného času oblasti, témata a náměty pro jejich další profesní vzdělávání.
The theme of the thesis is to identify the educational needs of teachers in leisure education. The theoretical part is focused on the identification and analysis of educational needs. It also focuses on staff training, their competencies and the use of competency approach to their education. The theoretical part concludes with a chapter on after-school education and the teachers' activities. The aim of the research is to identify the educational needs of these teachers and the specification of their competencies. The research section includes a survey carried out by the technique of unstructured written interviews. According to the analysis of the obtained information the competencies of teachers are specified and the competency model is created. The competency model can be used for the selection, evaluation and remuneration and other training of the teachers in after-school education. Identifying educational needs of teachers offers them themes and ideas for their professional training.
