Zjišťování vlivu psychologických dovedností na předstartovní úzkost u vrcholových plavců
Determination of the effect of psychological skills to the pre anxiety in elite swimmers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82027Identifikátory
SIS: 134187
Kolekce
- Kvalifikační práce [18629]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
2. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
plavec, předstartovní stavy, úzkost, psychika, výkonnostKlíčová slova (anglicky)
swimmer, the pre conditions, anxiety, psychological, performanceTématem této diplomové práce se stává problematika úzkosti, která negativně ovlivňuje prožitek ze sportovního výkonu, a tím i samotný výkon jedince. Vychází z toho, že míru úzkosti lze vědomě ovlivňovat prostřednictvím osvojování si konkrétních psychických dovedností. V teoretické části se zabývá jednotlivými složkami, které zakládají nebo jinak ovlivňují úzkost sportovce. V praktické části pak vycházíme z aplikace výzkumu Sheldona Hantona a Grahama Jonese, jenž aplikujeme v českých podmínkách za pomocí standardizovaných metod (dotazník úzkosti CSAI-2(R) a řízeného rozhovoru). Jedná se o kvalitativní výzkum, na jehož konci vyhodnocujeme a srovnáváme dosažené výsledky.
The topic of this thesis becomes anxiety issues that negatively affects the enjoyment of sports performance and the performance of the individual itself. It assumes that the level of anxiety can consciously influence through the acquisition of specific mental skills. The theoretical part deals with the individual components that create or otherwise affect anxiety athletes. In the practical part we assume the application of research Sheldon Hanton and Graham Jones, who applied in the Czech environment for using standardized methods (questionnaire anxiety CSAI-2 (R), a guided interview). This is a qualitative research. At the end we evaluate and compare the results.