Zobrazit minimální záznam

Support for the development of a child with specific language impairment
dc.contributor.advisorDurdilová, Lucie
dc.creatorSekalová, Dagmar
dc.date.accessioned2017-06-02T02:47:06Z
dc.date.available2017-06-02T02:47:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82023
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na téma specificky narušeného vývoje řeči neboli vývojové dysfázie. Diplomová práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část práce je tvořena třemi hlavními kapitolami. První kapitola se zabývá pojmy komunikace, narušený vývoj řeči a ontogenezí řeči. Druhá kapitola představuje terminologické vymezení specificky narušeného vývoje řeči neboli vývojové dysfázie, její etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Třetí kapitola přibližuje problematiku předškolního věku. Empirická část práce je zpracována ve čtvrté kapitole. Obsahuje kazuistiku chlapce se specificky narušeným vývojem řeči, zaměřuje se na popis rodinné situace, dále popisuje chlapcovu osobní anamnézu, jeho psychomotorický a řečový vývoj. Dále se práce zaměřuje na poskytovanou podporu k jeho rozvoji a hodnotí progresi po roce intenzivní péče. Součástí diplomové práce jsou také pracovní listy, zaměřené na rozvoj dítěte s tímto druhem narušené komunikační schopnosti. Pracovní listy se skládají z pěti oblastí, které by měly být rozvíjeny. Mezi tyto oblasti patří: zrakové vnímání, sluchové vnímání, rozumové, grafomotorické a komunikační schopnosti. V České republice je nedostatečné množství komplexních informací, materiálů, které by mohly rodičům vytvořit ucelenou představu, jak...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the theme of the specific language impairment (developmental dysphasia). This thesis consists of the theoretical and the empirical part. The theoretical part is made up of of three main chapters. The first chapter deals with terms: communication, specific language impairment and speech development. The second chapter presents the terminological definition of the specific language impairment (developmental dysphasia), its etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The third chapter discusses issues of the preschool age. The empirical part is covered in the fourth chapter. It contains a case study, which is focusing on a young boy with specific language impairment and in detail it describes family situation, the boy's personal case history and also his psychomotor and speech development. Further, the thesis focuses on support provided to his development and evaluates progress after year of intensive care. A part of this paper are worksheets focusing on the development of the child with this kind of communication disability. Worksheets consist of five sections that should help to improve skills of child with the specific language impairment. Sections are following: visual perception, auditory perception, understanding, grapho-motor and communication skills. In the Czech...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectspecificky narušený vývoj řečics_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectpracovní listy pro rozvoj dítětecs_CZ
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectspecific language impairmenten_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectworksheets for child developmenten_US
dc.titlePodpora rozvoje dítěte se specificky narušeným vývojem řečics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146676
dc.title.translatedSupport for the development of a child with specific language impairmenten_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
dc.identifier.aleph002026272
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na téma specificky narušeného vývoje řeči neboli vývojové dysfázie. Diplomová práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část práce je tvořena třemi hlavními kapitolami. První kapitola se zabývá pojmy komunikace, narušený vývoj řeči a ontogenezí řeči. Druhá kapitola představuje terminologické vymezení specificky narušeného vývoje řeči neboli vývojové dysfázie, její etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Třetí kapitola přibližuje problematiku předškolního věku. Empirická část práce je zpracována ve čtvrté kapitole. Obsahuje kazuistiku chlapce se specificky narušeným vývojem řeči, zaměřuje se na popis rodinné situace, dále popisuje chlapcovu osobní anamnézu, jeho psychomotorický a řečový vývoj. Dále se práce zaměřuje na poskytovanou podporu k jeho rozvoji a hodnotí progresi po roce intenzivní péče. Součástí diplomové práce jsou také pracovní listy, zaměřené na rozvoj dítěte s tímto druhem narušené komunikační schopnosti. Pracovní listy se skládají z pěti oblastí, které by měly být rozvíjeny. Mezi tyto oblasti patří: zrakové vnímání, sluchové vnímání, rozumové, grafomotorické a komunikační schopnosti. V České republice je nedostatečné množství komplexních informací, materiálů, které by mohly rodičům vytvořit ucelenou představu, jak...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the theme of the specific language impairment (developmental dysphasia). This thesis consists of the theoretical and the empirical part. The theoretical part is made up of of three main chapters. The first chapter deals with terms: communication, specific language impairment and speech development. The second chapter presents the terminological definition of the specific language impairment (developmental dysphasia), its etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The third chapter discusses issues of the preschool age. The empirical part is covered in the fourth chapter. It contains a case study, which is focusing on a young boy with specific language impairment and in detail it describes family situation, the boy's personal case history and also his psychomotor and speech development. Further, the thesis focuses on support provided to his development and evaluates progress after year of intensive care. A part of this paper are worksheets focusing on the development of the child with this kind of communication disability. Worksheets consist of five sections that should help to improve skills of child with the specific language impairment. Sections are following: visual perception, auditory perception, understanding, grapho-motor and communication skills. In the Czech...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020262720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV