dc.contributor.advisor | Durdilová, Lucie | |
dc.creator | Sekalová, Dagmar | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T02:47:06Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T02:47:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/82023 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na téma specificky narušeného vývoje řeči neboli vývojové dysfázie. Diplomová práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část práce je tvořena třemi hlavními kapitolami. První kapitola se zabývá pojmy komunikace, narušený vývoj řeči a ontogenezí řeči. Druhá kapitola představuje terminologické vymezení specificky narušeného vývoje řeči neboli vývojové dysfázie, její etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Třetí kapitola přibližuje problematiku předškolního věku. Empirická část práce je zpracována ve čtvrté kapitole. Obsahuje kazuistiku chlapce se specificky narušeným vývojem řeči, zaměřuje se na popis rodinné situace, dále popisuje chlapcovu osobní anamnézu, jeho psychomotorický a řečový vývoj. Dále se práce zaměřuje na poskytovanou podporu k jeho rozvoji a hodnotí progresi po roce intenzivní péče. Součástí diplomové práce jsou také pracovní listy, zaměřené na rozvoj dítěte s tímto druhem narušené komunikační schopnosti. Pracovní listy se skládají z pěti oblastí, které by měly být rozvíjeny. Mezi tyto oblasti patří: zrakové vnímání, sluchové vnímání, rozumové, grafomotorické a komunikační schopnosti. V České republice je nedostatečné množství komplexních informací, materiálů, které by mohly rodičům vytvořit ucelenou představu, jak... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on the theme of the specific language impairment (developmental dysphasia). This thesis consists of the theoretical and the empirical part. The theoretical part is made up of of three main chapters. The first chapter deals with terms: communication, specific language impairment and speech development. The second chapter presents the terminological definition of the specific language impairment (developmental dysphasia), its etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The third chapter discusses issues of the preschool age. The empirical part is covered in the fourth chapter. It contains a case study, which is focusing on a young boy with specific language impairment and in detail it describes family situation, the boy's personal case history and also his psychomotor and speech development. Further, the thesis focuses on support provided to his development and evaluates progress after year of intensive care. A part of this paper are worksheets focusing on the development of the child with this kind of communication disability. Worksheets consist of five sections that should help to improve skills of child with the specific language impairment. Sections are following: visual perception, auditory perception, understanding, grapho-motor and communication skills. In the Czech... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | specificky narušený vývoj řeči | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | pracovní listy pro rozvoj dítěte | cs_CZ |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | specific language impairment | en_US |
dc.subject | preschool age | en_US |
dc.subject | worksheets for child development | en_US |
dc.title | Podpora rozvoje dítěte se specificky narušeným vývojem řeči | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-09 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 146676 | |
dc.title.translated | Support for the development of a child with specific language impairment | en_US |
dc.contributor.referee | Klenková, Jiřina | |
dc.identifier.aleph | 002026272 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na téma specificky narušeného vývoje řeči neboli vývojové dysfázie. Diplomová práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část práce je tvořena třemi hlavními kapitolami. První kapitola se zabývá pojmy komunikace, narušený vývoj řeči a ontogenezí řeči. Druhá kapitola představuje terminologické vymezení specificky narušeného vývoje řeči neboli vývojové dysfázie, její etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Třetí kapitola přibližuje problematiku předškolního věku. Empirická část práce je zpracována ve čtvrté kapitole. Obsahuje kazuistiku chlapce se specificky narušeným vývojem řeči, zaměřuje se na popis rodinné situace, dále popisuje chlapcovu osobní anamnézu, jeho psychomotorický a řečový vývoj. Dále se práce zaměřuje na poskytovanou podporu k jeho rozvoji a hodnotí progresi po roce intenzivní péče. Součástí diplomové práce jsou také pracovní listy, zaměřené na rozvoj dítěte s tímto druhem narušené komunikační schopnosti. Pracovní listy se skládají z pěti oblastí, které by měly být rozvíjeny. Mezi tyto oblasti patří: zrakové vnímání, sluchové vnímání, rozumové, grafomotorické a komunikační schopnosti. V České republice je nedostatečné množství komplexních informací, materiálů, které by mohly rodičům vytvořit ucelenou představu, jak... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on the theme of the specific language impairment (developmental dysphasia). This thesis consists of the theoretical and the empirical part. The theoretical part is made up of of three main chapters. The first chapter deals with terms: communication, specific language impairment and speech development. The second chapter presents the terminological definition of the specific language impairment (developmental dysphasia), its etiology, symptomatology, diagnosis and therapy. The third chapter discusses issues of the preschool age. The empirical part is covered in the fourth chapter. It contains a case study, which is focusing on a young boy with specific language impairment and in detail it describes family situation, the boy's personal case history and also his psychomotor and speech development. Further, the thesis focuses on support provided to his development and evaluates progress after year of intensive care. A part of this paper are worksheets focusing on the development of the child with this kind of communication disability. Worksheets consist of five sections that should help to improve skills of child with the specific language impairment. Sections are following: visual perception, auditory perception, understanding, grapho-motor and communication skills. In the Czech... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020262720106986 | |