Zobrazit minimální záznam

Teaching Mathematics using the CLIL method for lower secondary pupils
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorSedláčková, Veronika
dc.date.accessioned2017-06-02T01:34:53Z
dc.date.available2017-06-02T01:34:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81689
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá CLILem, tedy obsahově a jazykově integrovaným vyučováním, konkrétně integrací matematiky a anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Pro realizaci této metody jsem zvolila témata shodné útvary v rovině a osová souměrnost. Cílem práce bylo ověřit, zda jsou daná témata vhodná pro CLIL výuku, zda metoda CLIL nepředstavuje překážku pro aktivitu žáků v hodině a zda nečiní žákům problémy se zvládnutím nového učiva z matematiky. Teoretická část se zaměřuje na obecný popis metody CLIL. Další kapitola shrnuje postup při přípravě výukového experimentu a popisuje projekt jednotlivých hodin v anglickém a v českém jazyce. Poslední část je věnována realizaci experimentu s třemi různými skupinami žáků 6. ročníku základní školy. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a analýzy závěrečné individuální práce a dotazníku. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že je možné úspěšně propojit výuku matematiky a cizího jazyka. Součástí práce jsou anglické a české pracovní listy spolu s metodikou pro témata shodné útvary v rovině a osová souměrnost.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with CLIL which stands for Content and Language Integrated Learning, to be more precise it deals with the integration of Mathematics and English for lower secondary pupils. To realize this method I have chosen the topics of congruent figures in the plane and reflective symmetry. The aim of my thesis was to check whether the chosen topics are suitable for CLIL lessons, whether CLIL method is not an obstacle for the activity of pupils in the lesson or if it does not create any problems with understanding of the subject matter in Mathematics. The theoretical part is focused on describing the CLIL method in general, then I summarize the preparation of the educational experiment and describe the project of the lessons in English and in Czech language. The last part is dedicated to the realization of the experiment with three different groups of pupils of the 6th grade of elementary school. The gained data have been processed on the basis of observation and analysis of the final individual work and the questionnaire. The results of observation and analysis confirm that it is possible to integrate the teaching of Mathematics and foreign language successfully. The thesis includes English and Czech worksheets together with methodology for the topics of congruent figures and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCLILcs_CZ
dc.subjectintegrovaná výukacs_CZ
dc.subjectmatematikacs_CZ
dc.subjectanglický jazykcs_CZ
dc.subjectosová souměrnostcs_CZ
dc.subjectshodnostcs_CZ
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectintegrated learningen_US
dc.subjectMathsen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.subjectreflective symmetryen_US
dc.subjectcongruencyen_US
dc.titleVýuka matematiky metodou CLIL na 2.stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-19
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162440
dc.title.translatedTeaching Mathematics using the CLIL method for lower secondary pupilsen_US
dc.contributor.refereeBureš, Jiří
dc.identifier.aleph002088906
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá CLILem, tedy obsahově a jazykově integrovaným vyučováním, konkrétně integrací matematiky a anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Pro realizaci této metody jsem zvolila témata shodné útvary v rovině a osová souměrnost. Cílem práce bylo ověřit, zda jsou daná témata vhodná pro CLIL výuku, zda metoda CLIL nepředstavuje překážku pro aktivitu žáků v hodině a zda nečiní žákům problémy se zvládnutím nového učiva z matematiky. Teoretická část se zaměřuje na obecný popis metody CLIL. Další kapitola shrnuje postup při přípravě výukového experimentu a popisuje projekt jednotlivých hodin v anglickém a v českém jazyce. Poslední část je věnována realizaci experimentu s třemi různými skupinami žáků 6. ročníku základní školy. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a analýzy závěrečné individuální práce a dotazníku. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že je možné úspěšně propojit výuku matematiky a cizího jazyka. Součástí práce jsou anglické a české pracovní listy spolu s metodikou pro témata shodné útvary v rovině a osová souměrnost.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with CLIL which stands for Content and Language Integrated Learning, to be more precise it deals with the integration of Mathematics and English for lower secondary pupils. To realize this method I have chosen the topics of congruent figures in the plane and reflective symmetry. The aim of my thesis was to check whether the chosen topics are suitable for CLIL lessons, whether CLIL method is not an obstacle for the activity of pupils in the lesson or if it does not create any problems with understanding of the subject matter in Mathematics. The theoretical part is focused on describing the CLIL method in general, then I summarize the preparation of the educational experiment and describe the project of the lessons in English and in Czech language. The last part is dedicated to the realization of the experiment with three different groups of pupils of the 6th grade of elementary school. The gained data have been processed on the basis of observation and analysis of the final individual work and the questionnaire. The results of observation and analysis confirm that it is possible to integrate the teaching of Mathematics and foreign language successfully. The thesis includes English and Czech worksheets together with methodology for the topics of congruent figures and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020889060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV