Drama techniques in soft CLIL lessons in a lower-secondary class
Techniky dramatické výchovy v soft CLIL vyučování na 2. stupni základní školy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79859Identifikátory
SIS: 145493
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Müller Dočkalová, Barbora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
11. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
EFL, výuka anglického jazyka, drama, základní škola, CLIL, soft CLILKlíčová slova (anglicky)
EFL, ELT, English language teaching, drama, lower-secondary school, CLIL, soft CLILTato diplomová práce se zaměřuje na získávání komunikačních kompetencí při výuce anglického jazyka jako cizího jazyka. Vychází z předpokladu, že žáci si nejsou vědomi některých složek komunikace, které se podílejí na dorozumění při komunikaci v cizím jazyce (kontext situace, neverbální komunikace, paralingvistické jevy). Tento předpoklad je ověřován v kvantitativním šetření dotazníkovou metodou. Teoretický základ popisuje podstatu a výhody technik dramatické výchovy využívaných pro výuku cizího jazyka a metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Oba tyto přístupy jsou využity k přípravě plánů tří experimentálních hodin, které jsou realizované v praxi. Z hodin jsou pořízeny videozáznamy, které současně s informacemi od žáků a jejich učitelky slouží k podrobné analýze celého experimentu.
This diploma thesis is focused on acquiring communicative competence in teaching the English language as a foreign language. It is based on the presumption that students are not aware of some components of communication which partake in understanding when communicating in a foreign language (context of situation, nonverbal communication, paralinguistic features). This assumption is being verified via questionnaires. The theoretical basis describes the grounding and benefits of drama techniques used in teaching a foreign language and The Content and Language Integrated Learning (CLIL) method. Both these approaches are used for preparation of three experimental lesson plans which are put into practice. Video recordings are made which, along with information from students and their teacher, serve as a detailed analysis of the whole experiment.